Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 389 ggr
[Sisa]
0

Nu smäller det...

Varje nyår gör vi av med massor av pengar på raketer och smällare. Vilket slöseri…Smällare har ju ingen funktion att fylla, annat än att skrämma vettet ur djur och människor!

Vad tycker Ni?

Cristine
0

Det har du rätt i. Jag har alltid talat för att kommunerna ska stå för fyrverkeriet, och det ska göras av pyrotekniker som i andra länder.

I flera länder dras några krononor av på medborgarnas löner(knappat märkbart) och kommunerna annordnar allt på en utsedd plats så högt som möjigt, så varje gång är det på samma ställe.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

Köp varmluftsballonger i stället. Dom är tysta, vackra och miljövänliga.

Här kan man finna återförsäljare län för län.

Anders 50
0

Visst är det kul med fyrverkeri. Vi brukar smälla av lite måttligt vid påsk och nyår.

Men det är synd om alla hundar som mår dåligt av smällarna. Våra egna hundar bryr sig inte, tvärtom, och vi riskerar inte att skrämma några andra heller.

Men jag skulle inte sakna fyrverkerierna om de blev förbjudna.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Bergspuman
0

Det är kluvet. Vet att djuren blir vettskrämda. Men har inte själv djur… Personligen njuter jag av fyrverkerierna, dvs. titta på dem och njuta av skönheten på behörigt avstånd.

Loucar
0

Visst kan det vara vackert men jag har svårt för fyrverkerier när det smälls för nära här hemma så jag tycker det vore bättre om en pyrotekniker sköter själva fyrverkeriet och de andra som vill tittar på.

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

chik
0

Håller med dig sisa..

Det är något som bara är så onödigt..

Säger jag som bor med ett gäng som älskar smällare..Dom skuter nog upp många pengar.

Fasten det sägs att det bara skall vara lite..

ja,Ja..Det är ju deras penga…

Djur..Det som med oss vissa är så skotträdda att vi hoppar högt o andra bryr sig inte.

Hundar kan man sätta något i öronen-bommul o rasta innan det börjar smälla…

Våra hundar bryr sig int.

Hästarna far runt lite.Men dom behöver röra sig..

Lena.P är jag i verkliga livet.

zabelle
0

Vi har en skotträdd hund så här smälls det inte.

Det händer så många olyckor varje år med smällare och jag tycker det är slöseri med pengar. Jag lägger hellre de pengarna till insamling för hemlösa människor.

Zabelle   

stina63
0

Helt rätt. Här i min stad är det förbjudet Men det smäller fortfarande. Men inte lika mycket som innan., Har minskat rätt mycket i år.

Själv så smäller jag inte alls rakerter.

aksaz
0

det ska vara väldigt miljöförstörande i fyrverkeri pjäser kemikalier ,men det hör man inte så mycket om

AnnL
0

Är också lite kluven. Köper aldrig själv. Utslängda pengar som kan vara till bättre nytta. Men tycker det är vackert att titta på.

Det kunde vara med fyrverkerierna som med majbålet att dom har det på lite olika platser i kommunen.

Har en hund som jag inte vet hur han ska reagera. Förra året vara han bara några månader i år är han över året.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

nillanb
0

Nää jag ser ingen vettig andledning till att  raketer och smällare finns !

Varje år blir någon lemlästad och barn och djur vettskrämda Rynkar på näsan

[peter54]
0

Jag har inget emot raketerna som fyller natthimlen med allsköns färger och mönster. Däremot har jag oerhört svårt att begripa smällarnas funktion.

Att såna säljs i affärerna är ju som att be ungdomar att spränga sönder brevlådor, skrämma slag på både folk och fä och dessutom att några stycken varje år mister fingrar eller ögon.