Gomorron 29 dec.
Hoppas Ni sovit gott.
Oj väckte jag er det var inte meningen.
Ha en fin o skön dag iallafall.
Kram på Er
Var rädda om varandra
God morgon Signemo och alla andra :-)
Kaffet är uppdrucket plus påtåren och även tretåren *ler*.
Upp och hoppa alla söta människor
/kram Spanaren
God morgon!
Idag blir det vackert väder, ett skönt uppehåll från allt snöande och från plogtraktorn som brukar komma kl.5
Ha en härlig dag och tänk på att det är bara 2 dagar kvar av året och nu blir det ledigt igen!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Godmorgon
Idag ska jag ner på stan och hoppas på att det är lagom med folk där. 
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
God Dagens på sig..
Ja då var det Tisdag o snart nytt år..
Ja, ja vad tiden går..
Ha en bra dag alla..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hej alla!
Efter några härliga dagar hos syrran, är det skönt att vara hemma igen. Borta bra, men hemma bäst …kanske stämmer, även om jag saknar syrran redan…Kallt ute, mycket snö, men det är ju vinter!
Ha det bra, säger Sisa
Godmorgon allihop!
Här är det lite kyligare idag -6 grader. Solen lyser och inbjuder till en promenad. Ska nog passa på att ta den där promenaden, brukar kännas uppfriskande och man kan rensa huvudet från en massa tankar….
Önskar er en bra dag!
Med ljus och kärlek... Tina
Välkommna tillbaka från era utflykter Sisa och Tilja!
Dagens 
-6 grader och väldigt halt…
ha en fin dag alla
god morgon!
en härlig drömsk sömn-dvala hade jag
dels lite febrig,dels en vetevärmare,dels illkallt ute=slår på termostaten i värmepannan
härligt varmt *ler*
jag har en ny telefon,med alarm..och ett "änglaspel" som signal
det är väl oxå att jag struntar i att kasta mig upp o ila till jobb
bara njöt av sängvärmen en lång stund ..
ute är det en gnistrande solskensdag..ska ta en liten långsam promenad starx *ler*
hoppas ni andra fick en lika fin start
o fortsättning på dagen
penke
Godmorgon!
Här är det omkring 0° och snön vräker ner. Har nog fått några cm sen i morse.
Ska bara åka till skogen med vovven idag. Läsa lite. Har lånat tre böcker på bibblan med inte hunnit läsa en enda.
Ha en underbar dag alla. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
God förmiddag allesammans!
Jag var nyss ut och satte på motorvärmaren på bilen för idag visar termometern på -26 grader. 
Måste iväg och storhandla inför Nyårsfesten och då behövs bilen.
Jag hoppas det bara är en köldknäpp som snabbt går över… men det brukar kunna hålla sig runt 25 - 35 vid Nyårstiden.
Ha det gott uti vårt avlånga land!
Godförmiddag!
I dag har vi - 13 gr här i dag solen är framme så det blir nog en promenad frampå.
Annars fär dagen bli som den blir.
Allt gott till er här inne! 
Kram Indiania
" Var nära naturen - var när dig själv "
God middag!
Kallt och soligt här. Får se om jag vågar mig ut och ta lite fina vinterbilder.
Sedan börjar det bli dags att fundera på Nyårsmiddagen 
Ha en bra dag alla!
God afton 
Äntligen i sittande ställning efter en lång och energisk dag. Körde och hämtade sängarna vid halv elva, en timme senare än planerat. Det tog avsevärd tid att snöröja så att jag fick ut fyrhjulingen och släpkärran.
Det är ju 30 cm snö på gräsmattan, så jag måste ha fyrhjulingen för att flytta släpkärran till uppfarten och bilen. Det var ju lite halt, så jag fick köra koncentrerat för att inte få sladd med släp, sånt är inte kul.
Det tog 1 timme och 45 minuter till Sthlm och sedan tog det en timme innan allt var lastat, täckt med en jättepresenning och säkrat med ett antal spännband. Svårt att spänna saker som är mjuka och ger efter.
Sedan var det bara att köra tillbaka hem med lasten. När kärran var lastad blev den ju tung, så det släppte under bakhjulen på några ställen (jag kör dubbfritt), men det gick bra utan missöden och jag var hemma igen vid halv fyra.
Därefter lastade vi av, vilket inte var alldeles lätt i minus 17 grader, det går inte att hantera spännband med tjocka handskar på. Nu har vi monterat alltihop och hunnit äta en sen middag.
Vi fick syrrans barn med hem också, så nu var vi 6 till bordet. Äntligen får jag sätta mig och vila och snart börjar kommissarie Lewis på TV, det ska vi se.
Så här såg det ut när jag kom ut i morse:
Oj vicken resa peter!
Sån här grejer är inte roliga ens på sommaren - skönt att det gick bra att du kom hem utan problem i kylan 
Vilken händelserik dag Peter!
Du måste vara utmattad.
#15 och #16 Ja jag var utmattad redan när jag åkte efter att ha dragit ut cyklar, gräsklippare och jordfräs i djupsnön för att få ut släpkärran, efter att först ha grävt mig fram till förrådsdörren och sedan frilagt så att jag kunde öppna dörrarna.