Blir ledsen
när jag läser sådant här… men jag har det själv med min nioåring!! 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
HAr nåt liknande med min 18 åring.
Hon väger runt 120 kg till 179 cm.
Lite problem med vissa värden vid provtagning hos läkare.
Men hon tycker inte det är nåt fel.

Ja det låter knepigt. Är det läkaren eller din 18-åring som inte tycker att det är något fel?
Jag uppfattade dock artikeln som att det handlade om att många oroar sig för sin vikt trots att de är alldeles normalviktiga och den trenden ökar stadigt.
Det är medias fel som visar upp trådsmalt folk och det verkar som. att det är normalvikt. Det är ju förfärligt att barn ska behöva tänka på sin vikt (om de nu inte är överviktiga) och behöver de ändra på kost så är det ju föräldrarnas bekymmer, det ska inte barnet behöva tänka på.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hoppfull o Mammzing…Det där med vikten är ju något som är jobbigt.
Kan bara säga att det är väldigt jobbigt med för lågvikt o det tas inte på alvar.Utan det får gå väldigt långt.O då är skadan redan skedd
Lena.P är jag i verkliga livet.

#3 Ja media gör i alla fall inte saken bättre!
Me jag tror att det är en allmän trend, det är även en trend inom sjukvården. När jag väntade barn 1990 så sa man att det var helt normalt att gå upp 13-15 kilo i vikt, att man behövde lite extra hull för amningen osv. och att barnet väger 3-4 kilo, moderkakan och vattnet 3-4 kg och så går man ju upp lite av svullnad och hormoner oftast. Nu sa man till en kompis till oss som ganska nyss fått barn att man får max gå upp sex kilo. Hon höll det med råge och kunde inte ge barnet tillräckligt med mat heller, h*n skrek dygnet runt av hunger tills hon började vräka i sig mat som en dåre.
Nu är det såklart inte så för alla, men det är ett exempel på hur synen på kroppen förändrats under åren. Idag är kroppen som en separat sak som man ska kontrollera in i minsta detalj, den är inte en del av resten av oss.
#4 Ja det är nog lika jobbigt tänker jag. Skillnanden är nog egentligen bara acceptansen. För det ses ju som mera okej (och kanske mer än okej) att vara väldigt smal än tvärtom, och det gör förstås som du säger att problemen kan gå väldigt långt innan de upptäcks.
Det är fruktansvärt
De alltmer snevridna skönhetsidealen som man bombarderas med överallt förstör många människors liv. Det är inte ens helt ovanligt att det resulterar i att unga människor svälter ihjäl sig