Men..oooh.. så söta! Jag sitter här och blir tårögd! 
Tack för att du delar ned dig, batski!
..ba´kul ju ! :- )
lite misstänksama tankar smyger i bakgrunden,
det låter nästan för sött,två "vilda" djur..
det skulle vara att kunna mer .."djurkommunikation" :- )
intressant det de sa,att orangutanger delar med sig,
ger tillbaka hälften
jag minns när jag som barn var på ett vidrigt zoo i spanien
djuren hade burarna väldigt nära mäniskorna
så besökarna kunde ge godis o ciggaretter(!) ,i handen !
minns att orangutangen där ..delade tillbaka
det fattade jag inte då
penke
Sååå gulligt! Sådana filmer värmer mitt hjärta.
Zabelle
Hmm, jag är scheptisk.

Ja det var en fin film! Det syns att orangutangen och hunden är vänner sedan länge! Och orangutangens sätt att ta i hunden påminner om min dotterns sätt att hålla vi våra husdjur.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#2, #4 Måste fråga varför ni är misstänksamma mot filmen?
Zabelle
#6 Jag är misstänksam mot det man antyder när det gäller de inblandade djurens påstådda främlingsskap.
Jag tror att orangutangen och hunden känner varandra väl sedan tidigare (före inspelningen av filmen).
Jag tror absolut inte på att det är en förvildad hund som gubben säger. En sån hund är misstänksam mot alla, särskilt människor.
Det ser ut som äkta vänskap! 

#7 Ja så tänkte jag med. Hunden är ju ingen vild hund och det syns ju att djuren är gamla kompisar! Men filmen var trevlig att titta på ändå tycker jag. 
jag misstror inte deras vänskap
mer att två "vilda" djur skulle skulle bli vänner sådär ..
ögonblickligen.
penke
Trevlig film med två djur som leker och tycker om varandras sällskap. Och, jag tror som ni andra att de här djuren känner varandra och hunden ser inte alls ut att vara en vild hund, den ser tam och förmänskligad ut… Försök att sätta koppel på en vild hund t ex… och som sagt en trevlig film 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag misstänker också att de kan ha känt varandra sen tidigare, fast det är ändå inte säkert att människorna visste om det. Det verkar vara en National Geographic-film och min uppfattning om dem har varit att de är seriösa, eller?
Hur som helst så kan hunden ha smygit sig in ibland och fått lite mat av orangutangbarnet så de har blivit polare utan att människorna vetat om det? Vad tror ni?
Förresten så är det ingen i videon som påstår att hunden skulle vara en vildhund - ingen vild hund ser ut så där eller beter sig så avslappnat i närheten av människor - utan en bortsprungen jakthund.
# Jo speakern säger att människorna försöker få hunden att ge sig av tillbaka till sin "hunting pack", det vill säga "jägarflock" på samma sätt man talar om vargar eller vildhundar - inte till sin ägare eller familj. Det betyder att de menar att det handlar om en förvildad hund.
#13 Fast hound betyder jakthund och hounds jagar just i flock, som t ex i den engelska rävjakten. Det var så jag uppfattade det iaf.
aha betyder hound jakthund - det visste jag inte. Annars har jag undrat vad det är för skillnad på hound och dog?
Ni minns väl Elvis låt You ain´t nothing but a hound-dog - vad betyder det egentligen? Du är bara en jakthund eller?
Måste säga att jag aldrig riktigt fattat den texten. "Well you ain't never caught a rabbit and you ain't no friend of mine"???
Oj man kanske måste ta en kanin för att bli kompis med Elvis?!
Fin film såklart…men visst kände dom varandra innan..visst fick han äta banan också eller?,ja han var ju verkligen omtänksam så vårdande :) Ja, go film att se.. i allafall.
#14 Jovisst, men de pratar om "hunting pack" och jakt med hounds existerar inte i Asien. Därför får man anta att de menar att det skulle handla om förvildade hundar.
Hunden i filmen ser ut att vara en korthårig vorsteh. Den visar tillgivenhet till kvinnan i filmen och den har halsband från ruta ett. Jag tror att det är familjens egen hund.
Jakt med hela flockar av hundar finns i Europa (Storbrittanien vid jakt på räv vanligen med en massa beaglar och i Frankrike vid hetsjakt på kronhjort med vinthundar) och i USA (enbart vid jakt efter stora kattdjur)
#19 Asien? Jag trodde att detta var i USA, där det faktiskt finns några animal sanctuaries.
I fall hunden redan från början tillhörde familien så skulle historien vara en medveten lögn och det har jag lite svårt att tro att National Geographic skulle vilja delaktiga i, men jag kan ha fel…
#20 Jag utgick ifrån att det var i Asien pga att det är en indisk elefant och en liten orangutang med, men du har kanske rätt i att det är i en park någon annanstans.
Nja kanske är det inte just deras hund, men det är i alla fall inte en förvildad hund som speakern antyder.

Man kan ju även tolka det som att hunden var förvildad när den kom till parken och familjen, men hur den där blev kompis med orangutangen och senare även familjen för att idag tillhöra familjen som en medlem 
Ja precis!