Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 672 ggr
Cristine
0

Sömnen.

Jag satt och tänkte i natt när jag inte var ett dugg trött, hur gör man för att sova. Har ni några tricks?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

alphinna
0

Jag brukar läsa en bok, då blir jag trött. Är den sen urtrist så somnar jag fortare.

Branneli
0

Jag tar fram en tråkig bok….som jag aldrig kommer igenom….Förvånad

[GunillaF]
0

Jag behöver bara lägga mig…Oskyldig

[Sisa]
0

Jag drömmer mej bort, hittar på nåt bra att drömma om och försvinner bort i fantasin…Självklart är drömmarna bara POSITIVA…Oskyldig

Pialinn
0

Smörjer fötterna med HTH och hjälper inte det blev det 2 magnesyl. Numera 2 Asperin, då jag inte kunde köpa Magnesyl längre, när jag var hemma i Sverige i somras.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[Sisa]
0

Hej Pialinn,

roligt att Du är med….Hur har Du det, någon julstämning ännu…

Pialinn
0

Kan inte någon skicka en E-postadress i ett PM så jag kan skicka bilder ni kan visa. Det funkar inte för mej att skicka.

[Sisa]
0

#7 Har du min adress kvar???

Pialinn
0

Japp! Men kan du lägga in mina bilder?

[GunillaF]
0

#9 Jag kan lägga in dina bilder om du vill.

Jag skickar min e-postadress till dig i Pm.

aksaz
0

det är bara att lägga sig ner lyssnar kanske på radio i hör snäckor brukar somna i från den så batterierna är jämt slut, bara jag hör nån röst nåt torrt p1 program ,sen är det vet ja farligt att slumra på dagen för då har man ju som sagt sovit,hej från aksaz

[Sisa]
0

# 10  Jättebra Gunilla…Glad

Toyan
0

De få gånger jag har svårt att somna brukar jag gå upp och dricka en kopp kamomillte.

aggeelin
0

Jag brukar försöka fokusera på att jag målar med blå färg, jag ser penseldragen och jag målar och målar… eller jag går och lägger mig en rumssoffan en stund, eller stryker över katten som sover hos mig.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

tilja65
0

Spikmattan ihop med meditation, det är enormt avslappnande. Annars så har jag faktiskt ett tips som i varje fall fungerar på mig. Jag har under perioder haft svårt för att sova… sist var drygt 2 år sedan och då kom jag på ett sätt. Vi vet ju alla att det är hopplöst med en massa tankar som mal. När jag blundar ser jag ljusformationer som kommer och går, vet inte om alla gör det, men så är det för mig. Jag försöker fokusera på dessa ljusformationer som kommer och går, med tiden så försvinner tankarna och jag somnar så gott… Visst låter det enkelt! Det svåra är att fokusera enbart på ljuset…

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Cristine
0

Det var många bra råd att ta del av!Glad

zabelle
0

Cristine - Man lägger huvudet på kudden och blundar, sen tar det 30 sekunder… sen sover man ca 8 timmar. Om man har tur och inget djur blir kissnödigt.. Tyst Då får man stiga upp och gå ut med djuret och somna om..

Zabelle   

aggeelin
0

#17 … det där har alrig hänt mig.. det är en gåta för mig hur en del kan göra som du beskriver. Jag har haft svårt att somna sen jag var fyra år, fast det är bättre nu än det har varit…

[peter54]
0

Ingenting söver som fysisk utmattning. När jag har problem att sova försöker jag se till att jobba mig trött med något, såga eller hugga ved till exempel. Den här medicinen funkar förstås bara om det handlar om att man är inne i en sömnsvårighetsperiod.

Så kan man förstås inte göra när man ligger i sängen och det redan är natt. Då läser jag tills ögonlocken börjar bli tunga.

aggeelin
0

#19 jo fysisk aktivit är bra… men jag kan bli för pigg. Vi brukar vara i fjällen en vecka i mars och jag är för pigg för att sova när jag varit ute snön och ljuset hela dagen och åkt skidor. Är morgontrött och blir pigg på kvällen… inte bra och har som sagt varit det sen jag var liten. Låg och lyssnade på när mina föräldrar la sig och allt blev tyst och mörkt…

Hoppfull
0

Meditation är det som fungerar för mig. Sedan har jag ju min värk så några åtta timmar i sträck utan att vakna har jag nog aldrig sovit sedan jag var i 10-års åldern men det går fint ändå Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[peter54]
0

Jag vaknar också många gånger under en natt i vanliga fall, men det har hänt att jag har varit såpass fysiskt utmattad att jag har sovit 18 timmar i ett sträck.

Hoppfull
0

Skönt, det har nog aldrig hänt mig Glad När jag jobbar fysiskt får jag nämligen en värk som är hundrafalt värre än den jag har till vardags.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Cristine
0

När jag jobbar hårt fysiskt så kan jag vara trött för stunden men det går över så när jag ska lägga mej så är jag iaf inte trött.

penke
0

ett gott samvete är bästa huvudkudden ….*duck* :- )
(näst bästa en bra advokat,som silvbersky sa)

men,tips/trixs
det svårasrte(?) är ju att låta bli att oroa sig för att man inte kan somna ,för man måste vara pigg imorgon Foten i munnen*nagelbit* 

men,som det redan är skrivet i skyn/ovan *ler*
meditera liksom,följ andetagen,släpp tankar som kommer,andas bara …

penke
/som snart inte behöver några trix *gäääääsp*