Adventstjärnorna
Har ni tagit fram adventspyntet? Stjärnor, ljusstakar mm.

Nix pix, vi tar fram det på lördag har vi tänkt. Jag är lite hård där med att det ska vara den helgen 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag blev förvånad över att det lyste adventstjärnor och ljusstakar i många fönster, helgen som var, när jag var ute och åkte genom vårt land (en bit av landet iaf) 

Ja jag har sett det med, det är julentusiasterna tror jag
Samma som brukar ha dem kvar till långt fram i februari 
Jag såg i Överlida för tvåhelgersedan hade dom hängt upp stjärna o stake i fönstret.
Mina kommer fram kvälen innan..
Men hur är det med adventstjärnan??Är det så som vi hänger upp den symbol för djävulen.
Vet inte vad jag har hört det.Är det någon som kan hjälpa mig o reda ut mina fula tankar????
Lena.P är jag i verkliga livet.
#4 Jag har aldrig hört annat än att adventsstjärnan symboliserar stjärnan på himlen som de tre vise männen följde för att hitta Jesusbarnet, Maria och Josef i stallet i Betlehem.

Jag har heller aldrig hört något annat än det Gunilla skriver i #5 När vi var små tog min mamma alltid ner stjärnan på julafton, för då var barnet fött och stjärnan symboliserade bara väntan på jesusbarnet. När man läser om det (adventsstjärnan) så inser man ju att lilla mamsen nog missuppfattat det hela eftersom stjärnan egentligen tändes den natten han föddes och inte tvärtom… där ser man hur de bokstavstroende vänder till verkligheten 
Nej, vi reser bort över helgen, så jag kommer att sätta upp allt torsdag kväll, men tänder självklart inte belysningen förrän på söndag. Det är jag också noga med… 
Med ljus och kärlek... Tina
Hoppfull.Det var ju den goda tanken som din Mor hade.
Ja vet att den symboleserad Jesus födelse.
Dom tre visemänen följde den o fan Jesusbarnet.
Men vi hänger den upp o ner o då skall den tydligen ha en annan symbolesering..Men det är nog bara svamel från mig..Vet ju inte vad jag har fått det i från.
Har en Ängel hängande året om ..

Hur då upp och ner? Den ser ju likadan ut åt vilket håll man än vänder den… eller? Menar du att det ska vara en udd uppåt och två rakt ner?
Vet inte om det var en god tanke eller om hon bara var så oerhört uppfylld av att vara kyrklig… när man är sådan tappar man liksom kontakten med jorden lite och svävar omkring bland fördomar och förutfattade meningar
Inte vad Jesus hade tänkt sig i alla fall.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här fan jag det som jag har hört.
Magnus Bergsten frågar sig om de kristna traditionerna är på väg att slås ut. De femuddiga stjärnor med en spets nedåt, som hänger i så många svenska fönster , är i själva verket en djävulssymboler.
Håller de kristna traditionerna på att konkurreras ut av satanism i de svenska hemmen? Man kan tro det om man i dessa dagar tar en skymningspromenad i nästan vilket tätortskvarter som helst. En enkel undersökning i mina egna hemtrakter i norra Lund visade att det är ungefär lika vanligt med lysande djävulssymboler som kristna dylika i fönstren.
Min ängel o min stjärna som hämger i en topp.har dessa uppe året runt-alltid.
Jag plockar normalt fram grejerna på fredagen. Då har man lite tid på sig att kolla att allt funkar och eventuellt köpa nya lampor och sånt. Den här gången blir det på torsdag eftersom gubben reser bort på fredag(jag kommer inte upp på vinden
) Om allt funkar blir det tändning på fredag, så gör de flesta där jag bor och jag vill ju inte vara sämre 

#10 Hehehehe, fast man får nog ändå säga att det enbart kan ses som satanism om man gör det medvetet och för att hylla sådant. Vanliga enkla helyllestjärnor kan man knappast förknippa med något sådant. Konstig fråga av Magnus tycker jag, eller tror han på fullt allvar att de stjärnor vi har, som man köper för att de sett ut så alltid med två uddar uppåt för att få ner en lampa i mitten, är inköpta som satanistiska symboler

Jag brukar försöka byta gardiner och få fram ljusstakar och stjärnor tills på Fredag.
Här är allt framme på fredag. Adventsstakar tomtar o rubbet. 
Sitter i sen jag var brevbärare. Då plocka jag fram allt till första advent så jag kunde njuta av det. Sista veckorna innan jul plus ett tag efter jul hade vi så mycket att göra. Då var jag så trött när jag kom hem så det blev ingen njutning av julen.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Men vad händer på sajten? I Anns Avatar står skrivet bild på Ann?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#15 Det har tydligen varit problem med iFokus en stund.
Jag vill ha fram ljusstakar/stjärnor och putsat fönstren*puh*, och bytt gardiner till fredagen.
Lördag har vi släkten här på kalas… då vill jag vara klar.
Här kommer staken fram på lördag, stjärnan likaså. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
890.o hur lät det!!!

nu har jag äntligen kommit in på Internet, vi har något fel hos oss.
Jag har tagit fram några stjärnor nu. Pynt är för tidigt tycker jag, likaså julgardiner, det hörs på namnet, jul. Det är det inte ännu. Jag tycker att det behövs ljud i mörkret därför åker stjärnorna fram. Jag tycker att det är konstigt, många kan inte vänta, men sen när annandagen kommer så "kastar de ut allt, för de står inte ut med det". Jag tycker att det är ok att jul varar till tjugondaknut.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#19 Beror på läsarens fantasi! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
..jag har lyckats hålla mig… *fniss*
men,jag har en aning om var stjärnor o annat pynt finns på vinden
till helgen kommer det nog fram
stjärnan tänds tidigast på söndag/1:a advent
liksom advenststaken på timern :- )
chikans satanist-stjärnor..
5 uddiga är ju ett pentagram,en wicca-symbol..
dvs icke kyrklig = "satanism"
den har TVÅ uddar nedår o en uppåt/symboliserar/liknar mäniskan.
en omvänd,med en spets nedåt kan likna en f-n,med två horn..
eller peka mot jorden …..
penke
*stjärnögd* ibland :- )
Vi börjar på första advent med lite pynt, mest stjärnor och tomtar, men även advenstsljusstakarna med den nyplockade mossan.
Hur stjärnorna är utformade måste jag säga är för oss fullkomligt egalt, vi har såna med fem, åtta och ett par med massa uddar. Vi har stjärnorna för att det är fint och mysigt. Symboliken går oss helt förbi.

#24 Fniss, ja så är det nog för dig, mig och många många andra…