Vitt bröd
"Ju vitare bröd, desto snabbare död."
JOHN ROBBINS i boken "Hälsans hemligheter"
Det är inte längre så många som äter vitt bröd
jag gillar bättre mörkt och grovt bröd, har alltid gjort det.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag är uppväxt på rågbröd så jag föredrar också mörkt bröd, men jag ska ärligen säga att ett riktigt gott vitt bröd har inga problem att slinka ner. Vitt bröd till t.ex räkor vill jag ha, och till vissa andra maträtter. Ska jag göra en vanlig macka är det ett grovare bröd jag vill ha.
Sedan brukar jag ha en liten aforism i bakhuvudet. Ett gammalt citat från, tror jag, Mae West.
"Allting som gillar, antingen blir man tjock av det eller så dör små vita möss av det"
Och det påminner mig om att man ska inte ta alla varningsrop och pekpinnar på allt för mycket allvar.

Bröd idag, alltså bröd vi köper i affären är ju inte bröd längre… degen kan vara ett år gammal och jästen likså. Man jäser brödet i max 15 minuter och sprutar det sedan fullt med luft för att det ska kännas luftigt. Men i själva verket är det ofta gammal deg med massor av socker vi äter.
Många av bröden har ungefär samma innehåll som sockerkakssmet fast i ett brödhölje…
Inte ens bröd man köper i bageri är ok enligt den hemlige kocken.
Jag tycker att det är bedrövligt och fruktansvärt att man får sälja vilken skit som helst. Själv äter jag ju inte bröd alls då man allt oftare inom alternativrörelsen betraktar vetemjöl som väldigt dåligt för kroppen.
En knäckemacka på uteslutande råg tar jag däremot ibland och det tycker jag är gott.
Tyvärr måste jag dock instämma med Asta, en nygräddad baguette, gärna hembakad, med räkor eller dyl är ju helt ljuvligt gott 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag älskar vitt bröd. Färsk snoddas med god ost…
/Maria