Måsten....
….finns det i ditt liv ??
En kompis till mig "myntade" detta när vi var hemma på barnlediga ;
"Det finns bara två måsten i livet…man måste dö…man måste välja "
Sen kan ju valen få konsekvenser…..
Kanske det stämmer…man måste dö, det måste man ju…
man måste välja…väljer man alla sina måsten själv, eller…
Måste har en så negativ klang så jag använder det inte om jag inte måste
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Detta är en av de simplaste men ändå mest komplicerade filosofiska frågorna runt frihetens vara eller icke vara i livet.
Total frihet existerar inte eftersom man måste en hel massa saker genom hela sin existens. Man kan exempelvis inte låta bli att äta och dricka, sova eller gå på toaletten.
Utöver det skapar man hela tiden nya måsten ju äldre man blir. Man skaffar barn som man måste ta hand om (även om det finns idioter som struntar i det). Man skaffar sig skulder som man måste betala av osv.
Det är nog ett ord som jag använder utan att tänka på det.
För hur skall jag prata o för klara vad jag börgöra annas???
Negativt eller posetivt.Är ju hur motagaren upplever det!!!
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag håller med #3.
Sedan ser inte jag det som att vi måste dö. Det hör till livets gång. Då har vi uppfyllt det vi var här för och får gå vidare.

#2 Detta var orsaken till att tanken om 2 måsten föddes 

Det man kan göra är väl att tänka i andra banor än måsten… för vi måste ju egentligen ingenting! Men vi får ju ta konsekvenserna av att välja att inte göra saker.
Men det är väl så att vi VILL ge våra barn mat och rena kläder, vi måste inte utan vi vill för att det är viktigt för oss.För att vi vill ge våra barn en bra uppväxt och inte framstå som svinpälsar…
Vi vill städa och betala våra räkningar för att vi vill bo, äta och ha det bra.
Man kan ju strunta i alla de sakerna och få det liv detta innebär, så det är ju för att vi VILL leva som vi gör som vi väljer att göra en massa saker, inte för att vi måste!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
DEt finns inga måsten har jag fått lära mig men använder nog ordet måste i alla fall tyvärr 
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jo men ofta är det saker som jag VILL GÖRA och så en del måsten, att gå upp på morgonen t ex… måste jag om jag ska vara som jag borde och klara jobbet osv…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#7 Jo, vi måste ge våra barn mat… Det får vi inte enligt välja bort för då blir vi antingen av med barnen eller åtalade för grovt överlagt barnmord 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

#10 Ja det var exakt det jag menade! Vi väljer att göra det för att slippa de konsekvenser det innebär att avstå.
Det finns INGET vi måste, men mycket vi vill för att slippa fängelse eller avsked från jobbet! Det är fria val som vi kan strunta i om vi vill.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.