Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkarriär-och-yrkesliv
Läst 687 ggr
[mia-38]
0

Uppsagd

Fick idag ett trist besked.
Jag är uppsagd!!! Ska jobba en vecka till sen måste jag ta ut min innestånde semester och mina komptimmar.

Fick en förklaring om att de måste ta igen det de förlorade i pengar innan. Trots att nu företaget börjar gå uppåt igen.
Och att jag hade gjort fel i tidsrapporterna så ofta att hon inte tyckte det funkade. Men hon har inget sagt till mej om detta innan.
Hur ska man då veta att man gjort fel?

Känner mej tillplattad och orättvist behandlad.

Jag ställde upp och åkte och städade på ett annat företag åt de i två månader. Jobbade mellan 11-12 timmar per dag. Jag hoppade även in hos grannjobbet och jobbade över. Jag fick skjuta på min semester och fick även gå in mitt i min semester då det var mycket att göra.

Sen blir man behandlad på detta viset!
Känner mej ganska tillplattad och tillintetgjord. Får det verkligen gå till så här?
Jag går på lönebidrag och företaget betalar en lön till mej på 3400 kr/månad. Resten bistår AF med upp till 17.000.

Nu ska man in in AF-svängen igen.

Cristine
0

Så tråkigt Mia, vet inte vad jag ska säga, det verkar osäkert på alla arbetsplattser nu, de anställer och avskedar som de behagar. hoppas du hittar något annat snarast.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Är du med i facket?

/Maria

[mia-38]
0

Ja jag hoppas med att jag kommer att hitta nåt som jag vill hålla på med. Men här i lilla Nybro finns inte mycket ledigt. Får nog se mej om med lite omnejd.

[mia-38]
0

Jag är med i facket…Men gick nyligen med för jag inte hade råd innan. Så därför kommer jag att få det minsta beloppet.
Surt. Man skulle tänkt sej lite för innan nu när tiderna är som de är.

Maria
0

Jag tänkte snarare på orsaken till uppsägning som bl.a innehöll att du inte skött tidsrapporterna och det verkar ju vara en ganska ogrundad orsak och du har dessutom inte fått någon varning innan.

Sedan kan man kanske inte ha så mycket att säga till om när det gäller ekonomin och lönsamheten.

Jag tycker ändå du kanske skulle ta "ett snack" med facket.

Lycka till…

/Maria

[Sisa]
0

Så tråkigt att höra, mia. Det är så trist att vara utan jobb…

Sen att dom behandlar sin personal på detta sätt! Man är snäll, ställer hela tiden upp och visar att man verkligen vill. Också slutar det så här… Har inget för att man är snäll heller!

Jag önskar Dej i allafall Lycka till, hoppas Du hittar nåt annat snart och att det ordnar sej till det bästa.

Kram Sisa

Mads
0

Jättetråkigt att höra Mia, hoppas verkligen det kan rätta upp sig.

Kram

Amor Vincit Omnia

Branneli
0

Ta kontakt med facket & ge din verision av det hela. Du är ju medlem nu…….försöka duger.

Om inte annat kan de ge vidare förslag, hur du kan gå vidare…..

Kanske arbetsförmedlingen borde veta detta med ??

Hoppas att du får en bra helg Cool

[mia-38]
0

Tack alla.

Jag kommer att kontakta facket. Ska först prata med den högsta chefen och försöka få en klarhet i det hela.
Just pga detta att jag inte fått en chans att rätta till felen jag gjort. <

Soffe
0

Tråkigt! Förstår verkligen att du känner dig orättvist behandlad! Hoppas det ordnar sig..

Mads
0

# 9 Man ska alltid få en chans om det inte är extrema saker man gjort tokigt.

Kramen

Amor Vincit Omnia

chik
0

Mia!!Det är en sak för Facket.Är du med där så skall dom ta tag i det.

Man kan inte avskeda hur som hälst..

Lena.P är jag i verkliga livet.

aggeelin
0

Tråkigt… kan inte göra så utan att först ha pratat med dig… om att det inte stämmer t ex

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[mia-38]
0

Det är ju en sak med deras ekonomi…om de inte har råd att behålla mej…men säga att de ska tjäna in det de förlorat och kasta ut mej för det. De betalar mej 3400 kr/månad. Och med det ansvaret jag haft med att vara gruppledare och som jag jobbat häcken av mej.

Att jag sedan inte gjort rätt….och hon inte talat om det. Ja det är en facklig sak. Talar man inte om för någon att denne gjort fel. Hur ska man då veta att man gjort det? Då finns det ju inget att rätta till för man tror att man gjort rätt.
Hon själv har gjort många fel under denna tiden jag vart där. Så jag har ibland fått rätta efter henne. Hon glömmer att göra vissa saker som jag måste ha för att kunna sköta mitt arbete. Då har jag fått påminna henne.
Näää..här ligger en hund begraven nånstans.

Mirjami-78
0

Jaaa…jag har med en känsla…att allt inte har gått rätt till…….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

chokladfudge
0

Hur har det gått?