Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 325 ggr
Cristine
0

Karaktär.

Är karaktär viktigare än intelligens för att ha framgång!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Framgång i vad, undrar jag då!?!

Men det krävs nog en viss intelligens för att ha karaktär. Flört

Cristine
0

Ja i det man förutsätter sig!Glad

Hoppfull
0

Karaktär avgör väl en massa saker, det krävs karaktär för att ta sig upp på morgonen om man är trött, karaktär för att äta bra mat, jobba bra, ha etik och moral man följer…

Så din karaktär avgör väl vilken sorts människa man är… men om det innebär framgång vet jag inte.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[MargaretaA]
0

jag tror att karaktär är bra när man jobbar mot olika mål. Men sen behöver man intelligens för att sätta upp dom rätta målen.. ja man behöver nog både karaktär och intelligens ibland. Det beror lite på vad…

Branneli
0

"Har man ingen karaktär, får man skaffa sig levnadsregler", har jag läst i en så kallad klok-bok……

Cristine
0

Jag tror att har man intelligens så har man karaktär också, det liksom hänger ihop.

[peter54]
0

Det finns flera bottnar i ordet karaktär. Lika väl som det kan handla om hur en människa är funtad, kan det ju vara ett allmänbeskrivande ord som går att använda även på sånt som inte direkt har med folk att göra.

"Snön hade en kornig karaktär". Man kan använda det som kategoriseringsnyckel - karakteristika.

Jag tror inte att en människas karaktär är direkt kopplad till intelligensen. Det finns människor med IQ >50 som ändå besitter god karaktär.