Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 383 ggr
Cristine
0

Jag kan!

Styrka kommer inte från att vinna utan det är din kamp som utvecklar din styrka. När du går igenom svårigheter och beslutar att inte ge upp. Det är styrka, du kan!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Jaa, så är det.

* Styrka kan också vara att kliva åt sidan i vissa    situationer. Att "ge" sig.

* Att kunna säga förlåt.

* Att visa empati.

Hoppfull
0

Så kloka saker ni säger!

Tycker ofta att det krävs mer styrka att kliva åt sidan, inte hävda sin rätt, be om ursäkt eller avstå från saker. Särskitl om det är saker där man vet att man har rätt men där man inser att diskussionen kommer att skada mer än den gör nytta.

Det kan också kräva enorm styrka att acceptera att någon du tyckt om och litat på beter sig fruktansvärt illa mot dig! Att acceptera utan att med vrede vilja ge igen eller visa upp hur illa man tagit vid sig, kräver massor tycker jag.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Mads
0

Styrka kan vara så många ting. Jag tycker mig ha blivit starkare för varje motgång jag tagit mig igenom, för varje uppgift jag lyckats klara av och lärt mig utav, för varje ny erfarenhet som bidrar med kunskap och insikt osv. Visst krävs det styrka att låta saker vara och kliva åt sidan, min relation till sonens pappa definierar hela det begreppet. Jag vill inte bråka, orkar inte tjafsa. Så länge jag ser att sonen mår väl kliver jag åt sidan och låter honom hållas och stänger ner när de elaka påhoppen kommer flygande.

Genom att acceptera saker och situationer jag upplevt och försöka se meningen med dem tycker jag gör mig stark många gånger, dock finnes dagar så jag känner mig liten och svag självfallet.

Amor Vincit Omnia

Cristine
0

Det är också tillåtet Mads att känna sig svag ibland, vi är ju inga supermänniskor.

Mads
0

# 4 Vissa dagar kan jag känna mig som superwoman när jag liksom hinner med allt och har pejl på läget, men tur är det väl att det varierar i tillvaron Glad

Amor Vincit Omnia

[Sisa]
0

# 5  …och tur att vi alla känner lika…  Kram

Hoppfull
0

Ja och att vi känner olika är väl det som skapar den eftersträvansvärda balansen i livet eller?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Cristine
0

Jo så är det, Ying-yang!

[Sisa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

"Gå inte framför mej, jag kanske inte kan följa Dej

Gå inte bakom mej, jag kanske inte kan leda Dej

Gå bara bredvid mej,

och var min allra bästa vän"

Vi är hela jordens barn.

Branneli
0

"Det som inte dödar, det härdar"….ett grovt uttryck, men det ligger lite i det……

[Jeremina]
0

"Jag Kan" är mitt mantra som jag använder vid min mentala träning (meditation) Cool