Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettbilder-musik-och-film
Läst 512 ggr
zabelle
0

"Vår" Häger

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lyckade äntligen efter många försök komma nära "vår" häger som bor i dammen. Visst är han fin?

Zabelle   

[GunillaF]
0

Den är jättefin! Glad

OleaViola
0

kul att du kunde komma så nära att du fick ett sånt fint kort !

aggeelin
0

Jag tycker att hägern är läcker. Det är som att se ett sagodjur på riktigt. Grattis till ett fint kort.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

solblomman47
0

Härligt att du kunde komma så nära och få ett sånt fint kort. Skrattande

Jag har också sett en häger utanför vår stuga men den var så långt bort så det blev bara en liten prick till fågel*s*

zabelle
0

Hägern börjar nog vänja sig vid att vi står och tittar på den, så nu satt den kvar tills jag var bara några meter ifrån den. Kameran ligger i fickan så det blir kanske fler bilder om den övervintrar i dammen.

Deras läte är lite läskigt.. Tyst

Zabelle   

solblomman47
0

Vad roligt att kunna få följa den och jag hoppas på att få se flera fina bilder. Glad

Cristine
0

Åh så fint foto zabelle, riktigt nära lät de dej komma!Glad

Solblommans bild gillar jag också där den står på en liten ö mitt ute i vattnet, man förväntar sig liksom inte att det ska finnas en klippa där.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

zabelle
0

#6 Jag har aldrig tidigare sett Hägrar, kul att se att de finns på fler ställen. Du får ha kameran i beredskap du också när du är i stugan, du får kanske fler chanser. Även om din pippi är långt ifrån syns det ju tydligt att det är en häger.

Zabelle   

solblomman47
0

Cristine så här ser det ut utanför vår stuga när det är lågvatten men är det hög vatten så syns inte stenarna så det är många som under åren har törnat i sina båtar där.

Zabelle jag såg tom i höstas flera hägrar som flög lågt över samhället när jag varit o handlat de kom antagligen från älven som ligger i närheten.

Hoppfull
0

Åh vilken fin bild zabelle! Ja även dina solis!

Så häftigt att ha en sådan majestätisk pippi så nära!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

AnnL
0

Fin bild Zabelle. Hägrar är ståtliga fåglar.  Hade en damm där jag bodde för många år sedan och där var ofta Hägrar.

Solblomman, din bild är också fin även om det är långt ifrån. Nästa gång kommer du ännu närmare.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Cristine
0

Bra badplats för barnbarnen Solis!Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Oj så roligt att läsa denna tråd…

Vilka jättefina bilder, och berättelser!    Glad

solblomman47
0

#12 Inte nu längre för det har blivit så mycket vass och dyigt. Det var mycket fastare botten när jag var liten då badade vi jämt här.

Maria
0

Åh, vilka fina bilder. Hägern är en mystisk och vacker fågel tycker jag men en gång har jag blivit ordentligt skrämd av lätet…

/Maria