Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 299 ggr
Branneli
0

Ändrade planer

Denna dag hade jag tänk börja med stavgång & nautilusbesök. Vaknade vid tio Skäms, tänkte fem minuter till…klockan blev halv tolv Oskyldig…..

Tog då ett beslut, eftersom kroppen behövde detta, ska jag inte tuffa på med stavgång & nautilus. Det räcker med kvällens vattengympa !! ( Jobbigt beslut)

Fokuserade på tvättstugan, en sväng till Ö&B, samt Willys.

[GunillaF]
0

Det är bra! Man ska lyssna på kroppen! Flört

Hoppfull
0

#0 Övertränar du? Tre träningspass/dag är inte alls nyttigt för kroppen.

Klokt att du lyssnade på vad du faktiskt behöver och inte vad din hjärna förösker få dig att tro att du måste…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Branneli
0

Öhmmmm….jag tog kontakt med en sjukgymnast, hon har gjort ett tränings-schema åt mej.

Morgonpromenad 15 minuter varje dag. Ett pass vattengympa/vecka. Stavgång 15min en gång/vecka. Nautilus ett pass/vecka, inget motstånd.

Jaa, jag har gjort mycket mer innan, men kroppen orkar ett tag…..

Saknar mina stavar…drog ner till 30 min/dag…..förut 75 min/dag. Nautilus 3ggr/vecka…förut… Vattengympa 1-2 pass/vecka. Qi Gong ett pass/vecka….

Suck !! Nu ska jag hålla detta året ut Obestämd……sjukgymnasten schema alltså…..

Hoppfull
0

Jag förstår. Det var klokt av dig att ta kontakt med en sjukgymnast! Det är svårt att bryta sådana mönster.

Har du någon hjälp med att försöka ta reda på varför du "strafftränar" din kropp (har gjort det själv så jag vet hur det fungerar…)? Om man kan ta hand om orsaken till varför man behandlar sig själv på ett sätt som man egentligen inte mår bra av, kan man få en enorm lättnad! Men det kanske du redan gör…

Hur som helst så ta hand om dig och var snäll mot din kropp, det är den enda du får!

Branneli
0

Främst tränar jag för att tappa vikt…..sen, när jag fick en diagnos på min värk…blir träningen ett sätt att bibehålla min rörlighet….

Blir lite manisk i min träning Skäms….

Tappar ingen vikt längre, har tappat 60 kg……ökade 10 kg av dessa när inte kroppen orkade träna fullt….har fortfarande stor övervikt (110 kg).

Jag har min alternative behandlare Glad. Reder i min kroppsliga värk, övervikt, "duktiga" fasoner, kontrollbehovet, 3åringen inom mej (kan själv), mitt nya matval (lchf sen slutet av januari)……mm

Sen ska ju den västerländska sjukvården säga sitt & försäkringskassan….samt min arbetsgivare….

Jag försöker få balans av det som jag tycker är viktigt i mitt liv; arbete, träning, vila, familj, kompisar Tungan ute

Hoppfull
0

#5 Ok, det är nog det vanligaste skälet till träning, jag har gjort detsamma! Blev oxå manisk i min träning och utvecklade sådan eufori när jag tränade, jag blev lite hög av träningen helt enkelt. Speedad och kände mig sååå lycklig. Men inte hjälpte det på vikten inte!

Så bra att du har hjälp! Det är så himla viktigt att komma tillrätta med de där duktiga flickorna vi har i oss och kontrollbehov och annat.

Balans är ganska svårt… tycker jag i alla fall. Nu har jag lättare för att hitta den men förut var jag en sådan där som tippade över hela tiden i olika saker som jag engagerade mig i. Det har tagit mig många år med en blandning av samtalsterapi, eget arbete och massor av olika alternativbehandlingar innan jag fått lite fason på de bitarna.

Nu är det den fysiska kroppen som släpar efter och den verkar ha gått i baklås i det tillståndet Flört

Kämpa på, du är duktig tycker jag! Lycka till med alltihop!

Branneli
0

Tackar Cool

Imorgon är en ny dag med nya möjligheter Flört