Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 756 ggr
Cristine
0

Snickra.

Ni som höll på att göra om, hur går det?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

För oss går det bra.

Jag gör inget utan det är sambon.Men någon skall ju vara arbetsledare.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

*S* vad håller du på att leda Chik, i vilket arbete har du satt honom?

[peter54]
0

Det går långsamt framåt. Annat kommer emellan hela tiden. I helgen till exempel, gjorde jag inte ett handtag därinne eftersom jag körde slut på mig i älgskogen.

Idag ska jag skruva upp de allra sista skivorna, därefter är det hörnlister och sedan utanpå/runt om själva hålet som ska fixas. Låter lite kanske, men det är ungefär 40 sågade bitar som ska passas till.

Vi har inte fått fatt i några garderobsdörrar som duger och skjutdörrsidén föll på måtten, så det blir skjutdraperier, åtminstone initialt.

När allt det är fixat ska min fru måla hela konkarongen Glad

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns ju sådana också Peter…vet inte vad de heter på svenska…i en massa modeller och former

Cristine
0

.

Cristine
0

.

Hoppfull
0

För oss går det låååånnngggsaaaamt…. suck! Mannen har helt tappat all lust och ork och sonen har gått i baklås och lagt ner helt och hållet! Det är så trist när glädjen med bygget försvinner och det blir ett långsamt, plågsamt, efterhängset måste istället!

Men ett måste är det eftersom vi saknar ett sovrum så det är bara att bita ihop. Vore jag inte så förgjordat dålig i min kropp skulle jag bygga själv så det bara rök!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Cristine
0

Det är inte roligt när de tappat lusten eller inte kan. Här har det tagit stopp på grund av sonens fibromyalgi.

Hoppfull
0

#8 Hur mår han nu?

Nej det är inte roligt… men man måste försöka sätta sig över de känslorna och se att det går framåt trots allt. Glad

Cristine
0

Han har alltid ont och så fort han gör något får han väldigt ont i armarna, jag har köpt en spikmatta åt honom för att han ska få igång cirkulationen då hans fingrar brukar domna.

Hoppfull
0

Usch vad det låter jobbigt! Finns det inga alternativa behandlingar som hjälper? Man kan koka gurkmeja och dricka eller ingefära har jag hört kan hjälpa mot värken. Du kan ju fråga inne på AB om du har lust, där finns en del tips och mayolica som är medis har själv fibro om jag inte är helt ute och cyklar nu… Skäms

[peter54]
0

#4 Det ser ut som du menar vikväggar. Jag vet att min fru redan har diskvalificerat allt sånt som kommer ut eller hur man ska säga. Alltså ut på golvet från väggen så att säga.

Det var därför vi initialt satsade på skjutdörrarna, men de är 150 + 150 cm breda och mellan ytterstolparna är det 260 cm. Man kan specialmåttbeställa, men då blir det sjukt dyrt.

För min del kunde vi gärna ha enkla vanliga garderobsdörrar, men det går inte hon med på, för fult säger hon.

Därför blir det nu "tygdörrar" som dras åt sidan löpande på vajer uppe och nere.

[Asta]
0

Det går lite si och så. Jag håller på att slipa trappan, men har just nu stannat upp - mest för att jag varit sjuk, men sedan är det lätt att fortsätta stanna upp bara för att man har börjat med att lata sig.

I förstugan har vi fått golv. Jippi! Men det har stannat upp lite med isoleringen, det gjorde dock därför att vi istället tog tag i att rensa och ordna upp i källaren. Och det var förbaskat skönt. VI är inte klara, men vi har kommit en bit på väg och vi har redan kastat en hel del. Inget får ställas in i någon förvaring utan att ha genomgått bedömningen spara eller kasta.

Cristine
0

# 11 Han har försökt med allt Hoppfull för han har haft det iflera år. Han tycker nu att spikmattan är det enda som hjälper.

# 12 Blir det tygdörrar på vajer blir det ju också fint. Jag trodde de skulle bara hänga ner.

# 13 Visst är det skönt att få rensa upp Asta, det har jag också gjort.

tilja65
0

Vad roligt att höra att det är fler som håller på med renovering. Vi köpte vårt hus i försomras och hållt på att renovera hela sommaren. Nu har vi haft en välbehövlig paus i ca 2 månader, men jag känner att det börjar klia i fingrarna så smått igen. Vi har en hel del kvar att göra, så snart blir det nog till att ta nya tag igen och fortsätta renoveringen. Det är så roligt att se förändringen, men det tar tid och kraft…

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

chik
0

Hallo!!Min sambo har gjort vårt duschrum i källaren.Där var det för äkligt.Cement o en mörkblåmatta på väggarna som jag hade dragit loss så gott det gick..

Han fixade genom o kolla på datan o höra sig runt.

Fast ett tag trodde jag vi skulle få en egen liten kakelkross.För det var inte lätt o göra hål i dom platorna.Var inte som det ser ut på film.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Kul att höra om och se förändringarna.Glad