Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 453 ggr
Cristine
0

Var possitiv!

En positiv attityd kanske inte löser alla dina problem, men den kommer irritera tillräckligt många människor för att göra det mödan värt.Flört

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

En positiv attityd hjälper mig att härda ut.

Vad andra tycker det sk_ _ er jag i.

Jag brukar inte säga att jag har problem. Jag brukar byta ut det ordet och säga att det finns möjligheter.                                    Det känns genast mycket bättre då.

Man ser ofta människor gå omkring och tycka synd om sig själv för de har sånna problem. De drar ner sig själva längre och längre för varje gång de ältar om dessa "problem" istället kunde all den energin läggas på att försöka lösa dem och det är med det jag menar att det finns möjligheter.

Cristine
0

Det har du så rätt i Gunilla, du är en klok Quinna.Glad

[GunillaF]
0

Skäms (generad)

Cristine
0

Äsch..ta åt dejFlört

Cristine
0

Här är det bara regeringen som får mej att tappa balansen lite då och då.Tungan ute

Hoppfull
0

Nog kan jag svära och förbanna problem som finns runt omkring mig, särskilt de som är svåra att komma åt. Men att älta eller gå runt och känna sig som ett offer det har jag slutat med för länge sedan. Det är som Gunilla säger, man bli bara neddragen, bitter och dessutom ful och tråkig av sådana tankar tycker jag Tyst

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Mirjami-78
0

Ja ingenting är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt imellan…det brukade min gamla lärare säga i gymnasietSkrattande

#5 Kan bara hålla med dig i det där ang.Skrikandes REGERINGEN!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Sisa]
0

Varför fokusera på det negativa,

när man mår så mycket bättre av det positiva….Obestämd

Mads
0

Jag hade en gnällig dag häromdagen, min soffa överlevde tyvärr inte min hastigt påkomna magsjuka, förrådet måste byggas om, pengar är det inte gott om på kontot och ja lite sånt. Så jag ringde mamma och beklagade mig för en stund och tyckte det kändes trist helt enkelt, inte världens undergång men trist. Men så sa mamma något om Noah så så vände det, ja men såklart jag har en frisk välmående fantastisk son som jag älskar över allt annat så skit samma med dessa matriella ting. Vi har det bra och är lyckliga och det andra får ta den tid det tar helt enkelt Glad Och så har jag tagit till mig Choklads livsregel med att bara tillåta sig negativa tankar 5 min per gång, det funkar kanon och gör faktiskt att de kommer alltmer sällan.

Amor Vincit Omnia