Ditt kök
Köket är husets hjärta. Från köket slingrar sej ofta ljuvliga dofter av bullbak, eller en härlig middag…
Hemmets viktigaste rum ska vara både praktiskt och trivsamt.
Hur har Ni det, i Era kök…
Jag har ett kök som ser mer ut som ett rum. Inte riktigt färdigt än..
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Köksdelen

Jag är jättematt på vårt kök. Vi har liksom bara flyttat in och trivs inte med köket alls som det är nu. Men nu ligger köket rätt lågt i prioritet eftersom det är fullt funktionsdugligt medan annat inte alls är det… men med tiden ska det bli som vi vill ha det 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Oj så fint! Visserligen tyckte jag att det var rätt snyggt innan med men jag förstår verkligen att ni är nöjda nu! Kanonsnyggt!
Asta!!Vilket fint kök .Kanon..
O detta med att ha renoveringen med på datan är ju bara så roligt..
Huva mig vad du ni har det fint…O så att ni har vedspisen kvar Kanon.
Men jag skulle villat se mer hur det såg ut innan ni började,För man glömmer så fort..
Kan bara säga FINT..
Så Mitt kök är stampat jordgolv med ett stycke Elspis..
O ståplatser lite här o där..
Skoja bara…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Härligt och stort kök Asta! Jag gillar det!
Så roligt att få se era kök..mysigt!

Ja jättekul att få se alla hemtrevliga kök 
Nu behöver man inte sitta och bläddra i dyra inredninstidningar!
#6 - det finns inte så mycket bilder av hur det såg ut innan, inte så många fler än de som är med i inlägget. Jag avskydde det köket från första stund så jag tog egentligen aldrig så många bilder. Jag ångrar dock att jag inte tog någon bild på vårt provisoriska kök - vardagsrummet. Vi fick ha provisoriskt kök väldigt länge då snickaren fick göra en oplanerad operation. Alla kökssaker i vardagsrummet och vatten och diskning på toa. Det kan man kalla kök det!

Ser helmysigt ut det med!
Kul med köksbilder! Vi ska precis påbörja renoveringen…… fasar för det, men hoppas att det blir bra när det är klart!
Har ett stort lantkök med 70-talsinredning… och det ska bort, alltihop! Ska bli sååå skönt när det är klart!
Ni har jättefina kök alla, och det är så roligt med era bilder!
Vi renoverade vårt kök förra sommaren, bytte ut allt, tog bort väggar och gjorde det större. Från att ha haft ett gammalt kök från 1956, har vi nu ett alldeles nytt. Och det är jättefint…
Jag är så dålig på att lägga ut egna bilder här, men älskar att titta på era…

Får man ställa en fråga om hur ni alla finansierar sådant? Det är ju väldigt kostsamt att renovera, vilket åtminstone i vårt fall gör att det inte blir gjort så som vi skulle önska… Hur löser ni det?
# 18
Vi har bott i detta hus 25 år. Tyckte vi kunde låna upp lite på huset…
#18 Vi tog lån på huset.

Ok, jag tycker oxå att vi kan ta lite mer lån… tyvärr har vi redan ganska mycket lån, har bara bott i huset i 2,5 år så det måste begränsas, men ändå.
Vi sparade ihop pengar till vårt kök. Vi har dyra lån på vårt hus så vi ville inte låna mera.

#22 ja det hade varit bra om vi klarat det med, tyvärr har jag fått en liten inkomstsänkning på närmare 50% så jag har knappt någon inkomst längre… så då får vi satsa på renovering kring 2020 tidigast 
Ni har alla det så fint med olika stilar och man kan knycka lite ideer här och var.
Jag håller med. Det är jätteroligt att få se alla kök
/Maria
#23 - ni kanske inte är belånade över öronen redan?
Hade v inte varit det skulle vi också lånat, har absolut inte något emot att låna i sig.
När vi skulle renovera vårt kök såg jag bara köksbilder överallt och kikade på alla människors kök och la märke till allting. Nu funderar vi på att byta tak från tegel till plåt (vi måste ändå fixa taket) och nu ser jag bara plåttak överallt. Det är lustigt hur man liksom är fixerad av olika saker beroende på vad som händer i livet.
Jag tycker man ska planera köket, efter hur man använder det…Inte tänka så mycket på trender…
#29 - jag förstår nog inte egentligen det inlägget. Det ena utesluter väl inte det andra. Man bygger ett kök efter vad man vill använda det till, men jag måste nog säga att jag har aldrig hört talas om någon som inte velat att köket dessutom ska bli snyggt när man lägger en massa pengar på att bygga om det.
Vilka fina kök ni har….mitt är grönt och inte så stort för vi har matsalsbordet i allrummet innanför….
Jag menar väl inte att man ska bygga ett kök, som inte är snyggt…Finns det väl ingen som gör…
Men när man bygger ett nytt kök, är det bra att tänka lite praktiskt oxå. Ett kök används ju till så mycket!!!!!

#28 njae, inte över öronen direkt men vi har ganska mycket lån iförhållande till inkomst. Och man vill ju inte bli tvungen att sälja huset om en skulle bli av med jobbet.
Fast nu planerar vi ju att göra det om några år, när de stora barnen flyttat, då sjunker ju våra utgifter ganska dramatiskt. Så då lånar vi nog på lite. Sedan är min man händig så vi lär säkert göra det mesta jobbet själva.
Snyggt kök bumbleboo!
#33 Tack.
Precis som du skriver, kan man göra mycket själv så är det ju en stor del av kostnaden man sparar.
/Maria
#32 - Ja - det måste man naturligtvis göra så klart. Det är en del av det roliga, att få allting som man vill ha det.