Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 717 ggr
[Jeremina]
0

Hjälp...

Hjälp..kommer just på nu när den 9 okt är slut att jag glömde gratta en tremänning som fyllde 50 år. Åh..vad jag skäms.

Hur gottgör man något sådant? ObestämdSkäms

Mirjami-78
0

Skickar en gratilationskort där det står…Bättre sent än alldrigSkrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Cristine
0

Det var ett bra förslag Pia, jag vet inte ens vilka mina tremänningar är!Förvånad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Håller med Pia..Sänd ett kort..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Pialinn
0

Vi brukar fira "icke-födelsedagar"! Många fler än födelsedag.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

[Asta]
0

Jag är inte säker på att jag ens vet vad en tremänning är!

Check i Wikipedia:
Släkting i tredje led (fornsvenska þræmænningr), som kusinbarn eller ofta syssling.

OK- nu vet jag vad en tremänning är, men kan konstatera att jag - precis som Christine - inte känner mina sådana.

Tycker också #1 förslaget var bra. Vi är alla mänskliga.

En gång skickade jag ett kort till min systerdotter som fyllde år. Hon ringde och sa "tack för kortet, men jag fyller inte år förrän om en vecka". För att skojsa till det lite så köpte jag två likadana kort till och skickade ett till själva födelsedagen och ett en vecka efter födelsedage.

Hoppfull
0

Alla kan glömma, inte stor sak! Gratta i efterskott, då vet tremänningen att du tänker på den ändå Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Cristine
0

Är det en nära släkting som fyller jämt så ringer en moster. Mina barn kommer jag ihåg för de är födda på bemärkelsedagar såsom San Valentin och Lucia,Påsk.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Jag skulle som tidigare skrivits skicka ett kort som förklaring eller också ringa och ärligt säga att jag glömt. I dagens läge så tror jag de flesta har förståelse för sådant om man är ärlig…

/Maria

[Jeremina]
0

Tack för svar. Min tremänning har jag i stort dett vuxit upp med så det känns inte roligt men jag bor 60 mil från honom. Nu hittar jag inte hans adress heller.

En tremänning är så att min pappa är kusin med hans pappa. Då blir vi i tredje led alltså.

aggeelin
0

Skulle ringa och gratta i efterskott och gratta så jättemycket då Skrattande Förstår att det känns jobbigt när ni står varandra. nära

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Jeremina]
0

Jag får ringa hans pappa och fråga efter senaste adress…Flört

aggeelin
0

#11 aj då har du tappat den? Kan du inte söka på eniro?

[Jeremina]
0

#12 Skäms Så klart det tänkte jag inte på….tack!

aggeelin
0

Jo … ibland går det inte att komma på det enkla… lycka till med grattandet i efterskott… Skrattande

[Jeremina]
0

#14 Tack..du vet jag skäms så för det känns så viktigt för vi är jämngamla och har varit som syster och bror men haft lite dålig kontakt under några år.

När jag fick kort från honom och hans familj fanns inte den nya adressen med….Obestämd

aggeelin
0

#15 … bry dig inte om det… eller så… Leta på den nya adressen och skicka ett jättegrattis… Jag förstår att det känns tråkigt…

Jag har en kusin som är som en storasyster och jag missade hennes födelsedag i år och gjorde bort mig när jag trodde att jag grattade på rätt dag… för sent SkämsSkäms

[Jeremina]
0

#16 Jag ska gratta i morgon och se om inte vi kan träffas till och med framöcer….nu fick jag ett starkare mod….Glad

Nickenikita
0

Försöker komma på vem du menar, min sambo vet inte heller… men du kan väl ringa till honom som du sa.Glad

[Jeremina]
0

#18 Nicken…det är Conny berätta det för mannen din! Flört

[Jeremina]
0

Jag har gjort det rätta och det gick hur bra som helst…..Kyss

aggeelin
0

Å så bra att det gick bra… det var ju det jag sa Skrattande