Tiden.
Man hinner med det man vill om man bara tar tid på sig och inte stressar.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ja tiden räcker faktiskt mycket bättre om man tar det lugnt!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Ju mer man stressar desto mindre gör man.
Jag är en sån som hinner mycket på kort tid. Alltså, när jag stressar.

#3 Jag kallar det för att vara effektiv och det handlar mera om att ha lite press på sig tycker jag. När jag blir stressad, alltså stressad på riktigt, då strular bara allting och tar längre tid än annars.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag såg på ett skoj program på TV i går där en engelsman gör turne genom EU-länderna för att upptäcka varje lands specialiteter och särdrag.
I kvällens program for han genom Italien i en snabb liten bil.
Han konstaterade; Italienarna kör alltid väldigt fort, men de kommer aldrig i tid till nånting! Hur kommer det sig?
Senare i programmet gav en italiensk herre en förklaring till det. Vad tror ni han sa?
De stannar vid barerna?
Stressar ofta när jag ska göra något o då blir det mycket fel också. 
Så jag försöker att ta det lite lugnare för då blir det för det mesta bra med en gång.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Det har mera att göra med hur dom tänker och känner än vad dom gör 
# 8
Kanske dom alltid vill komma först, har det i blodet…Kan inte vara sämre än andra…
Som när dom pratar med varandra…
Kompetition, sen måste dom köra om dom som kört om dem för att skälla ut dem. De Italienska bilarna är gjorda för att köra fort.
Lev idag i morgon kan du vara död!
När jag var till Italien, körde varenda italienare en liten Fiat. Allt var huller om buller, och en enda stor röra…Detta var 30 år sedan…
Sist jag var dit, var jag till Venedig. Där finns bara härliga gondoler…Så jag vet inte hur det ser ut på vägarna där idag, men jag vet att italienarna har ett brinnande temperament!
Sisa.
ja enligt den intervjuvade italienaren så har farten med frihetskänslan att göra. Det är lite samma med att aldrig kunna passa tider. Italienaren vill inte känna sig förslavad under varken klockor eller överenskommelser. Så rätt svar bör väl vara att för italienaren tar längtan efter frihet dessa uttryck.
jag säger inte att vi ska göra likadant, för jag tycker det är ouppfostrat att komma för sent till olika saker. Däremot kan man vara lite mer försikig med vad man lovar - det är sånt som stressar oss också 
Jag försöker att aldrig stressa, och är omtalad som en väldigt lugn person. Men man kan ju stressa omedvetet också, det är nog farligare för hälsan, och för vår Livskvalitét… 
Det var verkligen klockrent skrivet! ta de lugnt och njut av livet och varann!

Planering, styr mitt liv…
Japp. Så är det.
Jag stressar inte. Om jag någon gång blir stressad händer två saker som inte är något att sträva efter - det ena är att blodsockret sjunker dramatiskt och jag får insulinkänning. Det andra är att jag får ont i pumpen.
Jag gillar inte att göra saker snabbt, för jag vet att om jag gör så blir jag inte nöjd med resultatet och jag är nu en gång skapt på det viset att ska jag göra något ska jag göra det bra, annars låter jag bli.
Dert finns andra i min släkt som gärna styr efter kvantitet istället för kvalitet. Jag kan bli hur nojjig som helst på dem.