Glädje

Jag ler alltid mot alla jag möter! Tycker att man ska det och att det är trevligt att göra det… visserligen leder det ofta fram till att folk tror att de känner mig och hälsar på mig med, men det gör ju inget 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ja det ingår ju i mitt yrke att försöka vara vänlig och tillmötesgående mot alla. Jag har kommit dithän att jag alltid kan hitta något positivt hos var och en. Jag försöker fokusera på det som är bra och le allt vad jag kan varje dag…
För världen är i mångt och mycket en spegelbild av vad man själv ger. Le mot världen och den kommer att le mot dig!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Härute på vischan kan man le mot och heja på varenda kotte man möter, men skulle man göra så i stan är det säkert någon som ringer efter de där killarna som gärna sätter vita tröjor med löjligt långa ärmar och spännen, på folk 

Jag tycker det är självklart att le mot alla man möter! Ibland säga några vänliga ord, det uppskattas för det mesta mycket mer än vad man tror.
Sen att det finns en del malliga svenskar, som tror att dom äger hela världen, är väl inget att bry sej om. Jag är den jag är, och det tänker jag fortsätta med… 
Här där jag bor ler jag mot alla, och på andra ställen mot dem jag pratar med.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ler o hälsar på dom jag möter runt omkring där jag bor.
När jag är o handlar säger jag oftast något uppmuntrande eller skoj till något biträde, allra helst om dom verkar stressade o verkar behöva ett litet uppmuntrande ord. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Det är skönt att höra att det sitter en leende mun på så många! 
Jag ler så gärna så, inte alltid det uppskattas man kan visst få en märklig blick som säger: Vad fan går du & ler för ?, men det är bara att fortsätta för de flesta ler faktiskt tillbaka.
Amor Vincit Omnia
Det här är nåt som är så himla viktigt och som jag tycker glömts bort.
Bara ett litet leende!
Tack för att du påminnde oss GunillaF
Jag tänker nog inte på hur jag möter andramäniskor.Det är situationen som gör vad jag gör..-Hur blev detta…
Men om jag får ögonkontakt med någon så tror jag att jag ler..Men det är något som jag inte har funderat på..
Lena.P är jag i verkliga livet.

Jag försöker faktiskt medvetet se glad ut när jag vistas bland andra människor. Man ser hur andra lyser upp även om de inte känner mig och jag blir själv glad om någon ler emot mig.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.