Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 864 ggr
[Sisa]
0

Naturen 2

En dag när jag öppnade ytterdörren, hoppade en ganska stor groda över tröskeln och in i huset. Kanske den blivit en prins, om jag gett den en kyss… Flört

Brukar Ni ha några annorlunda gäster hemma, eller i trädgården?

chik
0

Nä.Vi har nog haft tur med udda gäster.

Men min granne som har en sådan fin trädgård o som blir galen om det kommer in någon Häst eller Ko o gör märken där…

Hon har gäster..O det tycker jag är kul.

Hon hade satt upp massa skrammel grejer för att Älgen skulle hålla sig borta..O han hadde gått in o slitit ner allt som hon hade hängt upp o ätit äpplen o blivit på fyllan o ställt till det..

Det tyckte jag var kul-Vem skall du gapa på nu.!!Undra jag..

"""Skadeglädje sann glädje bland""

Lena.P är jag i verkliga livet.

tilja65
0

Jag har en bok som är skriven av Solöga där hon beskriver djurens symbolik. Om groda står det: Livets höjdpunkt är nu. Min gåva till dig är att känna glädje och meningsfullhet.

Jag berättade i en annan tråd att jag fick påhälsning av en gräshoppa som hade satt sig på mitt huvud och när jag kom in och satte mig vid datorn hoppade den ner på tangentbordet. Det var så jag hoppade till av förvåning Skrattande

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

aggeelin
0

Bara stollar som går genom vår trädgård (människor)

Min bror däremot har vildsvin som bökar sönder och förstör för en massa pengar, trots att det finns elstängsel som ska hålla dessa svin ute (han är KRAV-odlar och är beroende av sina grödor)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
0

#3 … hmmm kollade inte men möjligt är att det blev något syftningsfel… min bror svinet?

chik
0

Agge!!!I bland roar man utan att veta om det..Skrattar gott SkrattandeOskyldigFlört

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

Jag har också en granne, som är väldans rädd om sin trädgård. Sätter upp El-stängsel för att mota ut djuren. Jag tycker det bara är roligt, med vilda djur inpå knuten. Gör väl inget om dom äter lite blommor och sånt…Fast är man beroende av det man odlar, är det förstås en annan sak.

Tidigt en morgon då jag kom ut, satt en liten rävunge på gräsmattan. Med en boll i munnen. Den hade varit hos grannen, och snott bollen av hunden…Härligt då man kan stå i fönstret, och se rävungar leka på gräsmattan!

Sisa  Glad

aggeelin
0

#5 ja det är roligt om andra får skratta lite Skrattande det behöver vi alla!

#6 ja för den som odlar är det mycket tråkigt att få gröda förstörd, förra hösten kände min bror (svinet) att han nästan ville ge upp… och det är hans livsverk att leva och odla som han gör…

Anders 50
0

En höst morgon för 12-15 år sedan när jag vaknat och kom ut i köket och (innan jag tänt lyset) tittade ut så såg jag konturerna på ett jättestort djur mitt på gräsmattan 15 m. från huset.

Blev stående en stund och gnuggade mig i ögonen, var jag riktigt vaken?….vad i he***te är detta?….en älg?

Tog en ficklampa och gick ut! Och vad fick jag se..om inte en stor ridhäst gåendes och beta på gräsmattan!

Gissa om det blev ett ringande och väcka de hästägare som jag kände i närheten ( inte så många). Men ingen saknade någon häst.

Så jag stallade in den i ladugården och när klockan blev så mycket att lokalradion startade så blev det en efterlysning av ägaren där.

Jag var tvungen att åka till jobbet, men fram på förmiddan ringde en tjej som saknade sin häst. Och så långt bort som hon bodde så kan man undra hurdan tillsynen var på hästen, den kunde knappast hunnit så långt på en natt.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Jag har haft otaliga grodor i huset. (skrivit om detta i Svensk natur bl.a)

En kväll skek min man från vår "garderobsgång" i huset. Det kom en ganska stor dammråtta "gåendes". Förmodligen kommen från under våra sängarObestämd

Jag fångde in denna härva och skjölde av den under diskbänken och den ljuvligaste lilla Salamander kom fram.

Han såg ut som en minidinosaurie. Så söt.

Jag tog kort men tyvärr raderades dessa av misstag.

/Maria

Maria
0

I vår sommarstuga har vi haft en del besök. Bl.a en räv som kom in när vi satt och åt frukost. Han gick runt och kollade alla utrymmen innan han lugnt spatserade iväg.

Ridhästar på rymmen har också varit och hälsat på. En gång när jag satt på utedasset så stack en häst in huvudet genom fönstretFörvånad

/Maria

Cristine
0

Ha ha ha haaaaaa skulle velat se din min.

Alla grannens djur var mer hos mej än där de skulle vara, de rymde varje dag så jag var vältränad på den tiden för det var bara jag som var hemma!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

#11 Ja om ögon kunde tala…Han blev nog lika chockad som jag stackars hästen.

/Maria

[Sisa]
0

I min trädgård har jag 43 sniglar…Antalet vet jag, eftersom min kära sambo numrerat dom, på deras hus de har på ryggen!

Imorse då jag hämtade tidningen stötte jag på Nr.18!

Sisa Skrattande

aggeelin
0

#13 Du har en noggrann och arbetssam sambo du som har intresse för att märka upp sniglarna Flört

Cristine
0

Ha ha vilken rolig grej, får man fråga varför?Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

#13 VaFörvånad Vilken rolig idé.

/Maria

[Sisa]
0

# 15

Varför vet jag inte, han har sina ideér…Kanske tyckte han det blev för många, och ville hålla koll? Han är en person med mycket fantasi, och kan överraska med de mest underliga saker!

FlörtFlört