Hur gamla...
…är Ni? Har förstått att hur gamla (eller unga) vi är härinne, varierar mycket.
Undrar hur gammal man skulle vara, om man inte kände till sin ålder
Skulle man vara tjugo, sjutton, nittiofem, eller fem? Och hur skulle man bete sej, om man inte visste sin ålder?
Vi har ju fått lära oss att uppföra oss på ett visst sätt, beroende på vår ålder…
Sisa-56
Gunilla 56 om några veckor.
Skulle inte gissa att jag var det om jag inte visste för jag känner mig rätt så mycket yngre till sinnet (utom på morgnarna).
Rore - 41
Mycket yngre till sinne, förutom de dagar jag känner mig som 102 då.

Men de är så få så de räknas inte
Kerstin 62 men känner sig som 40 förutom de dagar jag har ont i kroppen då kan jag känna mig som 100 =)

Eva 48 snart 49, herregud jag fick verkligen tänka efter…. inte lätt att hålla reda på åldern i denna ålder….
Men känner mig absolut inte äldre än 20+ 
Tina 44, men känner mig som 25 
Med ljus och kärlek... Tina

Nybliven farmor 53 år, känner mig som 20 ibland
Nillan 44
Känner mig som 25, utom vissa dagar då jag är äldre än min mormor.
Lena-Chik 53år.o vet inte riktigt hur gammal jag är…Men jag är bra mycket yngre än mina barn ban.Hur nu det har gått till.För jag får alltid höra -Mormor sjärp dig..Så får man inte göra säg o vad dom nu gnäller om…
Fast jag har ju lite livserfarenhet.Ja.
Lena.P är jag i verkliga livet.

Toyan 61
…känner mig mycket yngre tills jag tittar mig i spegeln på morgonen.
Huvudsaken är hur man mår, varje ålder har sin charm.
Vicky 21 och känner mig nog oftast som 21 också 
Sofie 25 år om 1 månad ungefär..
Mia 40 bast…
Jag är 54, fyller 55 strax före jul. Som förälder till två lågstadiebarn "får" man inte vara gammal till sättet, även om kroppen säger ifrån emellanåt.
Jag kommer inte riktigt ihåg hur ung jag är eller hur gammal jag är
. Men jag tror det är 46. Men det var inte så längesen jag var 26, undrar var dom åren har tagit vägen? För jag känner mig inte som 46
Jag är fyrtiosju
på det fytioåttonde
snart fyrtionio..
å ser ut som sjutton *skratt*
penke
/tidlös
Jag är 47 men känner mej mycket yngre
/Maria

Jag är strax över 40 och känner mig sådan.
Säger som jag sagt förut att jag inte riktigt förstår att man säger att man känner sig som 18 eller så. Jag känner mig absolut inte som när jag var 18!! Då var jag så osäker och ung och inte särskilt lycklig, livet var hårdhänt mot mig och jag var dåligt förberedd på att möta de prövningarna.
Idag har jag mognat och gått igenom massor av enorma processer som gör att jag känner mig erfaren, trygg och säker i mig själv. Så inte känner jag mig som 18!! Inte skulle jag då vilja vara över 40 och känna och bete mig som mina barn… 
Kroppen åldras ju ett betydligt tristare sätt än sinnet, sinnet ser jag som att det fördjupas och expanderar så att man får en vidare och tydligare världsbild ju äldre man blir… när man är ung har man ju ganska dålig koll på livet, det hade i alla fall jag 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
59, och nu med en batteridriven pump känns det många år yngre!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har nyss fyllt 31 och tycker alla åldrar har sin charm, skulle inte vilja vara yngre igen och ser charmen med att faktiskt få bli ett år äldre varje år 
Amor Vincit Omnia
jag är 50 och vet inte riktigt hur det gick till… nyss var jag 25 
Mitt skal är 68 men jag är mellan 12 och 45 och jag beter mig inte alls som jag ska, jag skyller på att jag inte är riktigt funtad.
Huvudsaken är att jag har roligt.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det är lite kluvet det där med vilken siffra som är den faktiska och vilken som är den emotionella.
Jag kan ju tycka att jag är ung i sinnet, men det stämmer rätt dåligt ändå, för även om jag kan vara lättsam och så, finns det ingenting nu som ens påminner om den oerfarna, osäkra och lite veliga person jag var som 18-åring.
Det finns 25-åringar som beter sig som om de vore 70 och vice versa. Mina svärföräldrar är inte så mycket äldre än jag eftersom jag är 14 år äldre än min fru, men de är riktigt gamla stofiler i jämförelse med mig (om jag får svara för mig själv).
Kroppens ålder, skalet som Cristine så passande uttryckte det, kan man inte göra mycket åt. Det är bara Hollywoodfruarna som tror att det går, men den miskande celldelningstakten är som den är när kroppen åldras.
Jättekul att få veta er ålder, tack alla ni…
Då jag läser era inlägg här, får jag en känsla av att ni alla är betydligt mycket yngre, än vad ni i själva verket är!
Jag tror att ingen av er sätter upp gränser för er själva, på grund av er ålder. Det är härligt, tycker jag. Varför ska vi vara begränsade, på grund av en sådan struntsak?
Kram Sisa 
#23 Du själv då? 

Du har rätt Peter, kanske ska jag berätta att jag själv blir 53 snart, tycker att ju äldre jag blir desto fortare går åren. De sista tio har runnit förbi, med rejäl fart…
Men jag känner mej som typ 25, och måste hela tiden tänka efter hur gammal jag egentligen är. Vi är ju inte äldre, än vi gör oss.
Sisa 
Tjoho vad det gick undan… har fyllt 51 och vet fortfarande inte vad jag ska "bli" när jag blir stor 
Känner mig jämnårig med min son som är 30 
Zabelle

#23 Och jag tycker precis tvärtom
Inläggen härinne talar sitt tydliga mogna språk och jag trodde nog att de flesta var i den åldern de uppgett. Det finns en enorm skillnad i hur man uttrycker sig kring livet och sig själv efter 40 jämfört med innan tycker jag. Och vistas man på andra sajter där medleåldern är låg, säg runt 18-22 så ser man direkt på innehållet att åldern är lägre. I detta ligger nu ingen värdering men det syns klart och tydligt
#22 jag har det lite som du med mina svärisar, de är 14 år äldre än mig men deras sätt är så uråldrigt så jag blir alldeles förskräckt. Nu har jag insett att det inte handlar om ålder, de har alltid varit sådana även om de blivit lite mer bekväma och så med åren. De är inte ens särskilt gamla men har ingen större aptit på något som är nytt utan trivs kanonbra med att ha allt exakt likadant som för 35-40 år sedan!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Haha jag fick faktiskt den frågan i helgen av en för mig okänd person på en kräftskiva….jag har ju levt med tonnisar så länge nu så jag har säkert tagit efter dom i uttal osv osv…han fick en chock när jag sade att jag var 47,han trodde i 30 årsåldern…
Man blir inte äldre än man gör sig
# 28
Vilken jättefin komplimang, spikes!
Detta har jag också råkat ut för några gånger, då växer man
flera meter…
Sisa 

Jag är 42 på snart 43. På ett plan känner jag mig som 100, men på ett annat som 13… Antar att det följer med mina ups and downs…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Jag är 54 på mitt 55. För det mesta känner jag mig yngre.
Men efter mycket fysiskt arbete känner jag mig dagen efter som en pigg 90 åring.
Som så många skrivit. Man är inte äldre än man gör sig. 
# 26 Vad du ska bli! Kanske större. Hehe. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#31 Ha ha ha… Tror du jag kan bli lika lång och ståtlig som du? 
Zabelle
# 31 He he. Det behövs inte så många cm. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Är 51. Hur jag känner mig. Ja ibland som 51, i bland urgammal ibland fnittrig som en tonåring.
Var rädda om varandra