Mark Levengood
Jag såg Mark Levengood igår på tv och han sa att den största missuppfattningen om honom som människor har är att han verkar så snäll. Det är han inte säger han utan han är vänlig enligt honom själv.
Han menar att "snäll är man om man gör som andra vill och aldrig tänker på sig själv"!
Vad innebär det att vara snäll tycker ni?
Att dela med sig av det man har, att försöka hjälpa de som hjälp behöver, att lyssna på de som behöver tala av sig. Att finnas för andra. Vänlig är jag mot folk när jag går ut, t.ex på affären, baren, restaurangen.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Att vara snäll så man är dum.. har jag hört många gånger. Vet inte om man kan vara dum för att man är snäll? Det skulle väl i så fall vara om man förväntar sig att alla ska vara snälla tillbaka…
Jag tycker att vara snäll är detsamma som att vara omtänksam och lyhörd för andras behov. Att ställa upp för varandra och inte svika när det blir lite jobbigt.
Zabelle
Snäl för mig är o taga vara på sina medmäniskor på ett rätt sätt.
Det är inte att hålla med..
Kan inte skriva ner vad jag menar.
Men det jag säger.Är väl ment.
Kan du inte ta i mot det så är det dina problem.
För att hjälpa andra så måste man vara i harmoni med sig själv.
Lena.P är jag i verkliga livet.
# 1 Håller med dig fullständigt Cristine.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Även jag håller med Cristine,
och jag tycker Mark Levengood är en härlig person…
Sisa

Vi har diskuterat det förut va?
Snäll är ju förutom de saker ni skrivit här även förknippat med foglighet och accepterande. man säger ju att lydiga barn är snälla barn, tysta barn är snälla barn och så vidare. Så tyvärr har ju snällhet även klibbats ihop med just foglighet och att inte säga ifrån utan finna sig i sådant man inte tycker om av "ren snällhet".
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Men jag ser Levengoods poäng… Snäll = så snäll så man låter sig trampas på…
Vänlig = omtänksam, vill andra väl men har fortfarande gränser och en egen vilja…
Hur många gånger har man inte hör uttrycket… Snäll!?? Det är korna också!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Vi lägger olika innebörd i ordet snäll, helt enkelt. Jag tycker att det är ett fint ord… jag vill vara snäll och omtänksam som människa och jag förväntar mig att andra människor är det mot mig också. Snäll så att man inte trampsa på… hmm naturligtvis måste man vara snäll mot sig själv också och snäll är inte för mig samma sak som att inte säga ifrån…
Med ljus och kärlek... Tina
Jag tycker att man ska vara snäll och vänlig mot både sig själv och andra, men inte så snäll att man tömmer sig själv på energi. Att vara snäll är att hjälpa de som behöver hjälp och att ställa upp kanske med olika saker som pengar och tid. Tycker jag.
U R us
Snäll är ett underskattat ord tycker jag
/Maria
..nyanser..
det är väl lite som med orden: ensam och själv (?)
det första är lite mähäigt,nå´n som blivit över,far dit vinden bär
medans ,själv är ..starkare,något man..själv valt(kan kryssa/segla)
snäll är mer passivt ..gör inget (elakt)
vänlig en mer aktiv Handling (av vänlighet)
..sedan kan man ju föredra både snälla,och vänliga mäniskor..
men i olika sittuationer .. :- )
penke
/som ska vara vänlig mot sin mage nu..
(nopp,inte träna den,utan fylla den) :- )
Jag vet inte vad ordet snäll egentligen betyder. Men ser man det som motsats till elak och ond så tror jag nog att jag är snäll faktiskt 
Ordet snäll menades från början att vara snäll i dess goa betydelse.
När andra människor börjar att uttnyttja denna egenskap hos en människa, och snällpersonen accepterar det…det är då det övergår till dumhet.
Jag ser vad han menar för idag är samhället så upplyst med att man inte skall tillåta energitjuvar utan stå på sig och kunna vara snällvänligt bestämd på var skåpet skall stå.
Intressant att läsa era uppfattningar och jag kan säga att min man brukar säga som ewrekav att korna är snälla…hihi!
Antar att jag är dumsnäll då 
U R us
#7 jag håller med dig om ordet snäll…
Det samma som med duktig… säger man till små barn och hundar…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet