För lite sömn
Ibland i livet så hinner man knappt med att sova tillräckligt.
Nykär och man vill vara med den så mycket som det bara går. Även om det inkräcktar på sömnen som sagt.
Går det att ta igen förlorad sömn? Många säger att det går..och andra säger att det går inte.
Vilket tror ni??
När jag var ung så tyckte jag att jag klarade mig bra om jag bara sov ett par timmar extra natten efter en "vaknatt"! 
Nu behövs en vecka! 
Det sägs lite olika om det där att ta igen sömn… jag har hört olika från så kallade sömnforskare.
Jag tycker nog det men ibland är jag FÖR trött och då sover jag inte så bra för det… jag tar igen det kommande natt istället.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Tror nog man kan ta igen förlorad sömn. Vakade på sjukhus när jag var ung, jobbade 5 nätter i sträck och då blev det inte mycket sömn dagtid men tog igen sömnen när jag var ledig.
Tror att man fixade det mer när man var yngre. Nu när man tappar sömn så kan jag vara trött i flera dagar efter det.
Märks att man börjar bli gammal..hahahah
#4 Ja du har rätt visst var det lättare ta igen förlorad sömn som ung.
POWERNAP !
..låter ju effektivare än att sova middag (?)
men det lär vara riktigt bra,om man nu har möjlighet till det
sydlänningar har(hade) sin siesta,mer pga hettan på EM
Ibland när jag har mycket på jobbet,och märkt att jag blivit lite.."disträ",har jag gått undan o satt mig en ..kvart med slutna ögonlock,det ger mig väldigt mycket.
…faaaast,är du nykär löser det sig ändå…*ler*
penke

Kanske handlar det inte mest om själva sömnen? Utan om att ta det lugnt och låta kroppen återhämta sig? Och lyssnar man då inte på kroppens behov så gör sig kroppen trött och tvingar oss att sova för att de ska få jobba med det den behöver. Kroppen är ju hyperintelligent och om vi bara lyssnade lite bättre på den tror jag att vi alla skulle må ännu bättre 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag har ett trick för att ta igen mig och det är att sätta mig bekvämt med en nyckelknippa i handen, när jag nickar till ramlar nycklarn i golvet och jag tvärvaknar. Det är ungefär som att du sovit mer än 20 min.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ja, det går att "sova igen". Om så inte var fallet skulle jag med mina kroniska sömnsvårigheter aldrig kunna fungera…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#6 Inte alls dumt! Och är man nykär så klarar kroppen sig utan sömn länge!
#8 Visst är den metoden bra? Den praktiserar jag ofta. Men det går inte att lägga sig, man måste sitta, annars funkar det inte för mig.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!