Nätdejting!
Läste att 1,2 miljoner svenskar letar efter en partner på nätet.
Efterom internet är en naturlig mötesplats idag kan man kanske hitta rätt person där…ja inte jag, har redan sambo.
Kostar också mycket vad jag förstår…vad tror ni, kan man hitta kärleken på nätet?
Absolut!
Tror till och med att man kan "falla som en fura" 
Zabelle
Men tydligen är det många gifta män som söker vänsterprassel vad jag förstår…ja kvinnor också.
En sökning på gifta män på dessa dejtingsajter gav 800 träffar och 173 gifta kvinnor var sugna på nätotrohet.
Jag har inte gjort sökningarna men läste om det..
Såklart finns det massor av seriösa medlemmar på dessa sajter också…
#2 ja det gäller nog att se upp på den typen av sajter.
Min väninna träffade sin sambo på en dejtingsajt. Jag var jätteorolig när de skulle träffas första gången, att det skulle vara nån skum typ.
Zabelle

Både tror och vet många som träffats via nätet.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Tror också många kan träffas via nätet men skrämmande att så många…både män och kvinnor bara är ute efter vänsterprassel.
Javisst kan man det. Jag tror att det är väldigt vanligt idag att träffa någon via nätet, men inte bara på dejtingsajter förstås. Det finns ju även vanliga diskussionssajter av olika slag.
Med ljus och kärlek... Tina
#1 Fniss! 
Du har träffat din kärlek på nätet Gunilla?
Men inte via en dejtingsajt eller hur…
#8 Det behövs ingen dejtingsajt när Livskvalitet iFokus finns! 
Att "träffas" via nätet kan ha sina fördelar. Man lär känna varandra på ett helt annat sätt än om man träffas irl. Jag (vi) tycker att det här var bra för vi har lärt känna varandra innifrån och ut. Annars brukar det oftast vara tvärtom. Alltså utifrån skalet och innåt mot själen/personligheten.
Kan rekomenderas! 
Tror också att det kan ha sina fördelar…som du säger man lär känna varandra på ett annat sätt.
Jättekul för er, är ju så ny här så jag vet inte så mycket om er här än.
det är väl klart..kan man googla efter allting..
borde man väl kunna hitta en partner via nätet oxå ? 
Det jag hört om olika dejtingsajter,så är det "sjufalt värre" än femÖver stängning utanför dansstället..
med datorer kan man ha sökfunktioner o spamma "personligt utvalda" a la bunt,med "personliga standard PM/mess" inkl bifogat foto på kropp(sdel)
..tydligen funkar det.
( ¿Om det bara,var män som vänsterprasslade…
vad gör då alla kvinnorna ute på de sajterna ?)
De som vill ha ..lite mer än Torsdagar klockan 15.25 till 17.45 på Hotell Rex
hittar mer på sajter som iFokus,här kan man lära känna en annan mäniska innan man ses,det är på gott och ..ont,
men mest Ömt *ler*
penke
/Tiiiiimmmmmber …
Nej jag sa inte att det enbart var gifta män, även gifta kvinnor som söker vänsterprassel…men betydligt mera karlar.
Tror säkert att många träffas seriöst på sajter som iFokus..och lär känna varandra innan man träffas.
Har en aning om vem du träffat här…
Så roligt för er.
Har nu läst Gunilla…härligt att ni träffats här, nu vet jag att man kan hitta kärleken på nätet…
#14 Japp, det kan man! 
#14 det finns en tråd som heter "fälld som en fura" som jag syftade på i inlägg 1. Där är Penke o Gunilla på "dejt" 
Zabelle
Ni har ju träffats på ett seriöst,bra sätt och säkert många som har men reagerade på dejtingsajter där det tydligen finns så många oseriösa…
Kram till er båda
#16 Den här (Fälld som en fura)
#17 Kramen
Ska läsa den tråden zabelle. 
Var så härligt att läsa den tråden.
övertygad nu…att man kan hitta kärleken på nätet.
Det kan man nog men det är ju inte säkert att det är samma personlighet som man haft kontakt med via datorn.
Men träffas de inblandade så ser de ju om det klickar när de ses!
Gunilla och penkes historia började med bak(alltså bull och kakabak inget annat) Penkes bullar och Gunillas kyssar(kakor). Redan där anade jag att det skulle bli något.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag och sambon träffades på nätet, inte på en dejtingsajt utan på en diktsajt. Han kommeneterade en av mina dikter, sen var det kört ;). Tillsammans i över 5 år nu så det funkade bevisligen :)

#23 Så romantiskt det lät 
var inte det redan på astrologisajten innan LK fanns?
#24 Det var det
Sen charmade han mig med kärleksbrev och skickade rosor till dörren, hur kan man motstå något sådant :)
Vet några som träffats på nätet o är sambos idag. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#25 Joo jag tror det var där vi bakade! 
Jo det var det nog.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Oj vilka romantiker ni är härinne! Men nätet är ju en enorm kontaktyta så det vore väl konstigt om det inte uppstod kärlek…
Ja överallt där människor samlas uppstår känslor av olika slag… det spelar nog ingen roll om det är på nätet eller nån annanstans. Vi är som vi är varsomhelst 

Jag och sambon är ett levande bevis för att man kan träffas på nätet.
Det var inte på nån dejting-sajt utan på en vanlig chat. Ingen av oss var där för att leta nån partner, men jag svarade på en fråga som hon ställde och sen var det kört.
Efter 2 mån skulle hon komma på besök över en helg, hon bodde 85 mil härifrån, och den helgen varar än! Hon återvände inte hem annat än för att hämta flyttlasset. Ska va en Jämtländska till nåt sånt! 
Och detta hände för 10 år sedan och vi har det jättebra tillsammans fortfarande.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

#32 Underbart!! 
I lördags var jag på bröllop hos just ett sådant dära nät-date´s par.
De träffades heller inte på via en dejtsite utan en annan site…..o ni skulle se dem! De är så goa
Härligt höra att så många hittat kärleken på nätet. Verkar som dom flesta hittat varandra på andra siter än dejtingsajter.