Jag älskar dig!
Säg det med blommor, står det på en annons som brukar poppa upp till höger. Brukar du få några blommor?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Min man är duktig på att ge blommor, antingen plockar han på sin morgonpromenad eller också så fyndar han på torget. Jag brukar även återgälda det 
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Jag brukar få blommor till Morsdag, min födelsedag och när jag bjuder hem gäster.
Det är så trevligt att både få och att ge bort blommor.

Jag får blommor av mannen med jämna mellanrum men inte så ofta… däremot har vår goda vänner alltid med sig blommor när de kommer hit 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Nej, är ju singel och lilla goset är för liten för att handla blommor till mors dag. Men jag köper själv i en affär inte långt häirfrån, gärna rosor en bamsebukett som får stå i köket. Är allergisk mot mycket men rosor går bra, sen köper jag gärna blommor till andra. Mamma får nog mest 
Amor Vincit Omnia
Jag får av mina söner någon gång, mest på mors dag sedan får jag många från en svägerska (trädgårdsblommor).
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Min mamma brukar ta mina söner och fixa alltid något till mig på morsdag och sedan får hon blommor från mig så klart. Pappa brukar få blommor från mig till graven. På vinter brukar han få ljus och gransar till graven.
Ibland får min mamma blommor ändå från mig. Det kan vara när hon har varit barnvakt m.m
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Som flera av er så brukar jag få av min äldre son och hans fru och barnbarnen men annars är det sällan. Skulle min man ge mig några då skulle jag tro att han varit ute och gjort något dumt. Varför? Jo, för jag har under 35 år fått blommor av honom endast 2 gånger.
Han ger mig så mycket med ord och handling istället! 
Den här blomman fick jag av sonen m familj för 6 år sedan och då var den liten, det är Corallbär!
Vi brukar ge varandra en liten minnessak istället, då har man den kvar hela livet…
Sisa
När någon är på besök… vill jag ha blommor f ö handlar jag själv. Jag tycker så mycket om blommor och handlar gärna, kanske därför han inte "hinner med"? - … nej, jag tror inte att han är en sån som handlar blommor
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jodå, det får jag emellanåt av maken och av barnen och bekanta förstås 
Med ljus och kärlek... Tina
Min man brukar köpa blommor till mig. Det roliga är att han har usel smak så jag får ofta jättefula buketter
, men det blir samtidigt något jag tycker är lite kul (Han vet förstås inte om att jag tycker att de är fula).
Fast när jag får buketter som består bara av tulpaner eller bara av rosor då är de alltid fina.
Min sambo köper blommor rätt ofta,men han är en lurifax…ör vi kan komma in på en affär och så säger jag att sånna tycker jag är vackra!,detta kommer han ihåg och så vid tillfälle när jag inte är med så kommer han med en sån bukett…jag köper även blommor till honom för han gillar sånt han med
Jag tycker det är roligare att ge bort blommor, än att få själv…
Sisa
Får sällan blommor av min sambo…är väl ett år sen nu. Brukar få blommor till morsdag och när jag fyller år eller när jag får besök.
Får alltid jättefina buketter från Norge när jag fyller år…min son bor där.
..det händer..
det brukar mest bli på födelsedagen,annars när jag har fest
både snittblommor (tulpaner gillar jag,de är mest vinter-vår)
men oxå ganska ofta..som av en händelse,ganska ofta krukväxter
Jag tycker nästan det är roligare att ge bort något i kruka..
tänker symboliskt:
-*det är något jag vill ska växa länge,min gåva till dig*
men,ibland är en explosion i flärd ..mer "rätt" *ler*
(dvs,en bukett)
penke
Hm - jag ger sällan bort blommor i kruka om jag inte vet att mottagaren speciellt vill ha det. Jag tycker nämligen inte om att få blommor i kruka själv. Anledningen till det är att jag är så dålig på inomhusblommor och de dör alltid och jag får lika dåligt samvete varje gång en "presentblomma" dör.
#16 … å … jag vill ha blommor i kruka för de kan ju finnas kvar länge…
Men tänker mig för vem jag ger tilll, hos en del dör de på fem dagar.
Jag köpte en speciell grön blomma som var så fin i en ljuslila kruka (i våras, det såg så vårigt ut). I maj var det en kompis som sa "men hur har du klarat den" - jo jag hade vattnat! Blomman står i fönstret vid diskbänken så det är lätt att vattna i krukan som man ska där…
Kompisen sa att hos henne skulle blomman dött… jag förstår det för hon vattnar inte… Och, oftast klarar sig blommor bättre utan än med för mycket vatten 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#17 - jo jag har hört talas om att det är något med vatten…

Inte ofta jag får blommor av min sambo, det finns inte i hans sinnesvärld. Men däremot är han generös på så mångga andra sätt, som för mig är så mycket bättre.
För övrigt är jag en urusel blomskötare, de överlever inte länge här mina stackars blommor (men det finns nya att köpa)