Traditioner...
Vilka av våra svenska traditioner
(även lokala)
tycker Ni det är viktigt att bevara ?
Att våra barn får fortsätta sjunga
"Den blomstertid nu kommer…" på skolavslutningen, och att
vi får fortsätta titta på "Grevinnan och Betjänten" varje Nyårsafton
tycker jag vi ska vara rädda om.
Kräftfesten!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Midsommar, julfirande, kräftor… Jag är ganska flexibel men dessa är högtider jag själv gillar så de har jag gärna kvar! 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Skolavslutning i kyrkan med Den blomstertid nu kommer och Idas sommarvisa.
Valbomässoafton.
Midsommarafton med dans kring midsommarstången. (Tyvärr försvann vårt årliga midsommarfirande med min mans släkt när svärfar dog.)
Surströmmingsfesten.
Lyskvällen med sina marschaller o fester.
Påsken Julafton Nyårsafton det finns mycket som går att räkna upp men som kanske inte är så viktig men det finns ändå i bakhuvudet=). 

Påsk är ju trevligt med… glömde den för den blev lite trasig när kontakten med min syster kraschade.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Att äta Kroppkakor på Öland, är inte heller så dumt…
Sisa
Klär Ni er traditionsenligt också…
Sockendräkt vid Midsommar, tomte på Julen kanske t om Påskkärring, eller Påskgubbe på Påsken?
Det här var svårt, funderar på om det är någon av våra traditioner som jag skulle kunna vara utan och det är det naturligtvis, men några ligger extra varmt om hjärtat… Julen, åhh så många fina stunder och minnen, doft, förväntan, samvaro… nej julen skulle jag vilja ha kvar men inte på det sätt som det på "äldre" dar blivit, med en massa flängande hit och dit, proppa i sig mat, köpa klappar från en lista etc. Jag skulle vilja backa till när mina stora barn var små när vi firade julen hemma och allt var så som jag vill att jularna ska vara… Det jag nu mest ser fram emot är att få träffa alla barnen, barnbarnet och få umgås med dem
Därefter kommer midsommar med allt vad det innebär av glädje, fina kläder, sommar, god mat och åter igen att få träffa min familj…
Med ljus och kärlek... Tina
Ursäkta Sisa, jag svarde visst inte på din sista fråga… Nej, ingen speciell utstyrsel men tomte på julen vill vi ha 
Med ljus och kärlek... Tina
# 8+9
Bara roligt att läsa det Du skriver, tilja!
Kram från Sisa 
Håller med de flesta om det mesta.Det är trevligt med traditioner. Alla dagar blir inte lika. Men det klart att jag kan leva utan många av dem… men ljusen i december - januari måste jag ha kvar. och de röda färgerna som ger energi
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag tycker att alla storhelger har sitt. Påsken är speciell på sitt sätt precis som midsommar o jul. Och naturligtvis som skåning Mårten när det ska ätas Gås. 
Är det någon helg jag skulle kunna vara utan är det julen. Pga all hysteri ute i affärer med julklappar o stressade människor. Många är ju som galna 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#12 jamen all hysteri är inte nödvändig… det räcker att tända ljusen… för mig så får de andra göra som de villl…eller varför de nu gör det
# 13 Jag bryr mig inte för egen del. Sitter hemma med tända ljus o njuter medans andra far om kring som galningar.
Men man måste ju handla det vardagliga o då kan man ju inte låta bli o se hur folk stressar som tokar.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#14 ´jo men men låt dem hållas om de tycker om det eller vad det nu är…