Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 546 ggr
[Sisa]
0

Kärleken är...

" Kärleken är vårt livs största glädje

och vårt livs största sorg "

Franskt ordspråk

[GunillaF]
0

Ligger mycket sanning i det!

chik
0

japp.Så är det…Oskyldig

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

Kärleken är en valmöjlighet! Kyss

Vrede fungerar en kort stund, en kortsiktig lösning som egentligen inte fungerar. Med vrede försöker vi tvinga andra människor till det vi vill att dom ska göra! Lösningen blir inte varaktig.

Så ge upp vreden…

Sisa

tilja65
0

#3 Mycket fint och sant sagt Sisa!

/Kram tilja

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

[Sisa]
0

Det finns ju olika sorters kärlek…

Den som är sentimental, känslomässig och den som inte är det.

De flesta av våra problem handlar om andra människor. Problem på en arbetsplats beror sällan på att man är för dålig på att klara sina arbetsuppgifter. Problemen beror oftast på att vi inte kommer överens.

Det är ju inte vår sak att blanda oss i andra människors erfarenheter. Den här sortens kärlek låter andra människor växa, och utvecklas på det sätt som är bäst för dom!

Kyss

[Sisa]
0

"Kärlek kräver ingen övning. Kärlek är.

Man kan inte öva något som bara är."

Pat Rodegast  Judith Stanton

Branneli
0

Jaa, så kan det kännas…..

[Jeremina]
0

Kärlek är bra när man är med den man älskar ja. Men när den man älskar lämnar en då är kärleken en sorg! Det var vad du menade Sisa, eller hur? Glad

[Sisa]
0

Ja det var så jag menade Jeremina, men också att kärlek kan vara så mycket mer än kärleken mellan man och kvinna.

Sisakram Glad

[Jeremina]
0

#9 Naturligtvis som mellan barn och förälder eller djur och människa med mera! Jereminakram Flört

[Sisa]
0

# 10

Ja, kärleken kan vara glädje och sorg

på många olika sätt…

Sisa

Mads
0

Kärleken är underbar men kan också vara vårt största handikapp i livet, men trots det vågar vi och vill fortsätta älska…hoppas jag…

Amor Vincit Omnia

[Sisa]
0

# 12

Du har så rätt Mads. Klart vi måste fortsätta älska och sprida kärlek omkring oss.

Ett liv utan kärlek, är inget liv alls…

Kram till Dej från Sisa

Mads
0

# 13 Kram tillbaka Sisa, man måste våga trots dessa enorma svårigheter som jag själv upplever just nu Glad

Amor Vincit Omnia

[Sisa]
0

# 14

Hoppas det ordnar sej för Dej snart,

jag skickar lite kärlek…

Kram igen