Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 434 ggr
Cristine
0

Gift eller sambo

Det är inte så många som vill gifta sig idag, förr va det ett måste men idag kan man välja.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Vi fick för oss att det är fler som gifter sig… och såg tre möhippor på stan igår, på en kvart…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

Kanske blir det på modet igen!

[Sisa]
0

Ja, vem vet…

kanske står man vid altaret en dag???

Sisa  Flört

tilja65
0

Jag har varit både och… egentligen är det ingen större skillnad, bara en ring mindre på fingret Tungan ute

/Tilja

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Mammzing
0

Tycker som Tilja 65. Spelar ingen större roll. Jag var först förlovad och sen gift som brukligt är. Min särbo har bara bott ihop med sitt X.
Vi får se….

[MargaretaA]
0

Men bröllopshsyterin verkar ha slagit alla världsrekord. Nu gör fler och fler den Amerikanska modellen med svindyra bröllop som planeras ett år i förväg. Galenskaper som att pappa ska ge bort bruden och sånt. Det är ju absolut inte en svenska tradition. Fy bubblan så fåningt säger jag Skrikandes

aggeelin
0

#6 det blir bara för mycket… med alla förberedelser och hysteri

Cristine
0

Syns att jag inte är med i svängen. Kan det vara för att jag är utan Tv månntro?

[MargaretaA]
0

ja så är det nog Cristine. TV är inte bara dokusåpor och annat skräp - den är bra om man vill veta vad som händer omkring oss eller öka vår allmänbildning. Jag har lärt min en del bara genom att zappa planlöst mellan kanalerna Glad

Men å andra sidan finns allting på nätet också. Men det är svårt med Internet liggandes i soffan Flört

Mirjami-78
0

Skulle jag träffa en dag Mr rigth vilkat jag inte än har gjort så skulle jag ha ett litet lungt bröllop, med närmaste vänner eller bara vitnena. Ddet där att det ska kosta…..och att allt ska vara så stort är jag inte för. För mig räcker det med lite mindre.

Min lille sonens kusin ska gifta sig troligen om drygt en månad i Tyskland. Om vi ska åka dit vet jag inte än, men det skulle ha varit en upplevelse, då detta är ett bröllop från en annan tradition.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Sisa]
0

Jag var på ett bröllop där brudparet var med i Jehovas…

Det var annorlunda, påkostat och intressant!

Sisa   Oskyldig

[MargaretaA]
0

Vill du berätta på vilket sätt det var annorlunda?

[Sisa]
0

Det var som en scen längst fram i deras lokal, en levande orkester satt vid ena sidan och spelade. Bruden satt i en fin stol mitt på scenen, brudgummen stod på den andra sidan scenen. Personen som vigde, berättade om Deras liv.

Festen efteråt var fin, med många olika lekar. Brudparet satt vid eget bord i ena hörnet av rummet. På bordet framför dom fick man lägga saker dom gillar, t ex kaviartub, tablettask, chokladbit… Sånt som går att äta.

Ingen alkohol, men massor av god mat och omtänksammma, vackra människor.

Det är vad jag minns. Var också på en begravning, men det tar vi i en annan tråd.

Sisa

[MargaretaA]
0

Ja det låter lite annorlunda. Tack för att du berättade. Glad

zabelle
0

Jag gifte mig tidigt, som 18 åring. Tyvärr höll det inte och jag har sagt Aldrig mer äktenskap… Men man ska aldrig säga aldrig! Gifte mig för andra gången förra året. Vi gifte oss på Rådhuset med 2 vittnen. Därefter blev det en vecka på Cypern istället för bröllopsfest.

Zabelle   

aggeelin
0

Jag har varit gift med mina  barns pappa… det var ingen höjdare men hade väl varit lika illa även om vi varit bara samboende… nu känner jag inte så mycket för det där med gifteriet… som Alfred i Lönneberga sa…

[GunillaF]
0

Jag gifte mig som 21-åring med mina barns pappa. Vi skilde oss efter 15 år…. Om jag blir gift flera gånger… jaa, det får tiden utvisa.

[Jeremina]
0

Jag är gift och trivs mycket bra med det men jag tycker inte om att ha ringen på mig för den är i vägen! Men så har jag ju varit gift i 27 år nu! Skrattande