Handarbete
Min mamma har alltid pysslat med lite allt möjligt, stickat, virkat, sytt väskor och allt möjligt samt målat tavlor. Just nu har hon mycket värk i sina händer pga av sin fibromyalgi men fantastiskt nog blir hennes värk bättre när hon arbetar med sina händer just genom att sticka eller virka.
Så idag fick jag ett par söta små innetofflor att ge till min väninnas lilla dotter. Mamma smärtfri för en stund och lilla söta flickan samt hennes mamma glada.
Amor Vincit Omnia
Fint :-) Min mamma är likadan, hon har i stort sett hela sitt liv stickat, virkat, sytt o grejat och det är hon duktig på :-) Jag själv är oxå ganska händig, så några handverk har jag gjort som jag är hyfsat nöjd med..
Åhhhh tå töta!
Så duktig hon är:
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
# 1 Vad roligt att du också kan Soffe, tyvärr har inte den gåvan gått i arv till mig.
# 2 Mmm, jätte töta tycker jag med 
Amor Vincit Omnia
Vilka söta tofflor.
Jag handarbetade en hel del när sonen var liten men numera inget alls tyvärr…
/Maria
Så söta är nog rätt ord….jag hade en gammal mormor som gjorde ungefär likadana…Jag kan inte virka pga mina onda händer så jag vet hur det känns…..
#3 Allt går ju inte i arv, men man kan lära sig ändå :-)
Oj vad söta och varma de tofflorna ser ut. 
Jättesöta tofflor.
Min mamma var duktig på att sy och sticka, men kunde inte virka. Jag lärde mej själv, och har virkat länge och mycket. Så mycket att jag inte har plats för mer!
Det är inte alls svårt, prova får Ni se…
Sisa 
Jättefina tofflor! Det är så roligt med hemgjorda saker, både att ge och att få. Underbart att kunna lindra värken samtidigt som hon kan glädja någon annan med så fina "tossor"
Min mamma lärde mig virka, sticka, knyppla och brodera när jag var väldigt liten, det har jag varit tacksam för många gånger.
Zabelle

Guud så fina Mads!
Min mamma är oxå väldigt duktig på olika handarbeten. Hennes personliga favorit är att väva, det gör hon hela tiden… så hon är sjuk av värk emellanåt.
Jag var duktig och ihärdig som barn… men längs vägen rann allt mitt tålmod ut någonstans så nu blir jag bara arg när jag ska göra nå't 
Fast jag har sagt lääänge nu att jag ska börja sticka för att ha något att göra om dagarna.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Tack för så fina ord alla !
Jag blir allt lite sugen på att lära mig, kanske kunde vara något att pyssla med om kvällarna nu när hösten närmar sig. Behöver nog dessutom jobba på mitt tålamod lite grann vad gäller pyssel för just när det kommer till sånt tappar jag det lilla jag har snabbt…
Amor Vincit Omnia
Jag måste berätta Madde att en dag för några år sedan låg ett par stickade tofflor i min farstu. Jag hade aldrig sett dem förut och jag frågade alla som varit här och hälsat på men ingen hade glömt dem.
Det har var innan jag var medveten om min egen förmåga i full skala och ett medium talade om att min pappas mormor hade lämnat dem där för att jag brukade frysa om fötterna.
Tanten dog 1989 så hur kom de då hit i min farstu?
Här är ju många inne på LK som har pysseltalanger. Jag får nog som sagt ta tag i det där.
Jeremina: Det där känns som ett mycket tydligt tecken från andra sidan, det är nog inte alltid meningen att vi ska veta hur allt går till 
Amor Vincit Omnia
Vilka fina tofflor!
Jag har alltid älskat att sy, sticka, virka, brodera och sy lampskärmar men har fått ge upp alltihopa när jag fick mina nerver förstörda i högerarmen
Jag har provat att sicka några gånger men fått ge upp efter några maskor.. Då är det inte så stor mening att fortsätta på en barntröja. Bebisen hinner ju bli vuxen innan den är klar *s*
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner