Talets gåva.
Har ni tänkt på hur det skulle vara om vi blivit utrustade som djuren och inte kunnat tala med varandra mer än genom gester.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Åh….vad lungt och skönt det skulle vara på vissa håll….
Fy vad trist egentligen, men hade man inte vetat om något annat så hade det väl kännts helt normalt 
Amor Vincit Omnia
Hihihi…vilken ligistkatt!

jag vet inte det jag… jag är helt faschinerad (alltså hur stavs det?) av hur hundarna kommunicerar med varandra. Dom har ett mycket tydligt kroppspråk.
Svansen och kroppsställningen och olika morranden och skall. Tungan som slickar nosen eller en hand… eller en liten valp.
Ni skulle sett när min dotters schottis (schäfer/rotweiler) så försiktigt slickade den lilla nyfödda valpen på nosen. Det var 70 kg hundkärlek till 150 gram liten hundbäbis. Det var nsätan så man klämde fram en liten tår…

Jag tror faktiskt att de komunicerar telepatiskt med varandra. Det är nog bara vi människor som glömt hur man gör. Har haft lite telepatiska kontakter med djur, en gång såg jag mig själv genom en katts ögon när jag kom cyklandes på natten. Det var bara i nån sekund men detaljerna var så levande och jag såg till och med med mörkerseende, allt var gråaktigt men mycket ljusare.
Hälsar alltid på alla djur jag ser med med en tanke, tror de hyser lite agg mot oss människor som vi beteer oss mot djur och natur, de lever i harmoni medans våran harmoni blivit störd. Åh justja, sen kan jag spinna som en katt också! Det ni!
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Jag och min hund (då var hon valp) gick en dressyrkurs och en av kvinnorna som ledde kursen sa några kloka ord.
- Vi människor som tycker att vi är så mycket klokare och intelligentare än djuren. Varför försöker vi lära dem vårt språk. Om vi är så kloka som vi tycks tro att vi är, varför lär inte vi oss djurens språk?!
Hon lärde oss lite om hur hundar "talar" och jag "talar" med min på det sättet och det funkar bra! Det lilla jag kan.
jag tror också att djuren även försöker att kommunicera telepatiskt med oss. Det känns så ibland när man får den där blicken… det finns nåt så överjordiskt klokt i den så man blir generad över sina begränsningar. Man är ju trots allt bara en vanlig människa 
Intresant.bara man tar sig tid.Jag vet hur jag har känt mig när jag inte har kunnat prata..
Fast med mina djur tycker jag att jag kan förstå vad dom menar.
O som Maggan o Gunilla säger Hundar har ett väldigt språk sins i mellan.O som mina djur.Dom pratar ju med varandra på något konstigt sätt.O Tippa var så duktig på o visa vad hon ville o menade o hon hadde ju full koll på hästar o hundar o katt….Så djur är inte dumma utan det är vi som är tröga.
Förlåt mig det blev ett djurinlägg.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Det skulle vara konstigt då om vi skulle gå omkring och snusa varandra i baken!
Pirkko vilken häftig katt! 
#11 Ja den är kattvärldens ordningskatt. 

#9 Ja verkligen, speciellt för katter hyser jag stor respekt, de är helt fulländade vareler i min mening!
#11 *Gapflabb*
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!