Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 391 ggr
aggeelin
0

Alltid... ?

Alltid vara rak och säga vad man tycker. Så är det många som säger och oftast kommer man långt/längst med det. Men alltid…

Vi är ett gäng som kallas syjuntan som startade för ca 21 år sen… och vi brukar hitta på saker för varandra när vi fyller år, åka på spa, mordmidda, gå på teater osv vad vi kan hitta på… Nu fyllde en av oss i våras och vi var bjudna hem till henne för någon vecka sen. Hon bjöd på mat och hon fick en tavla av oss… det var roligt och hon blev såå förvånad för det var hennes egen tavla … som hon gett bort halvsydd för något år sen. Det har skojats mycket om båten som hon sytt på i alla år förut. Så fick hon också en "upplevelse present" - men det var en överraskning vad det skulle bli (hon visste om datumet). Igår ringde hon till en av oss och talade om att om det var Ladies Night som hon var bjuden på, så ville hon inte gå. HOn tyckte inte om artisterna och ville inte gå med på att följa med oss på detta.

Jag kan iofs säga att jag är inte förvånad att hon säger vad hon tycker, för hon har alltid varit rak (fy *** vad de där byxorna du har var fula) för det kan kännas bra att alltid veta var jag har henne… men … på något sätt kan jag också tycka att det finns en gräns för att vara rak.

Vi skulle ha en trevlig kväll tillsammans, äta hemma hos någon eller ute och sen gå ut, och det bjöd vi på. Det känns lite som om hon tackar nej även till oss… och att här var gränsen… (hon har nog tullat lite på den förut också för min del… ).

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mads
0

Att vara rak och ärlig är en sak tycker jag, att vara direkt ohövlig en annan. Och väninnan din är ju direkt ohövlig. Man ska väl vara tacksam om man blir bjuden på någonting även om det inte är ens favoritgrej…

Amor Vincit Omnia

[GunillaF]
0

Man behöver inte säga " vad fula byxor du har"…. Om man vill/måste säga nåt om tex. byxorna så kan man uttrycka sig på annat sätt. Tex. de där gröna/svarta byxorna sitter bättre på dig, inte som de där du har nu…Eller så kan man vara tyst om inte den andra bett om ens åsikt.

Tänker på den där pressenten (upplevelsen) Om hon varit med och överraskat andra på liknande sätt så kan man nästan känna att nu får hon bita ihop och hänga med hon också för nu är det hennes tur. Om hon vägrar så vet ni hennes ståndpunkt och då tycker jag att ni andra ska gå ut ändå och ha "skitkul". Tänk eller tala inte om henne en endaste sekund utan roa er!!!!

Branneli
0

Oooops…det är ju helt oväntat, förstår jag & då vet man ju inte hur man ska reagera…Tänket var ju en kul kväll tillsammans….

Förvånad Skäms Rynkar på näsan…..jaa vad gör man……

Ni får väl diskutera ihop hur man löser detta problem….som jag uppfattar det så har ni bokat och betalat. Om så är fallet såååå "take it or leave it" känns det som…….för hennes del.

Vad synd för er gemenskap, som varat i så många år Gråter.

Jag hoppas verkligen att ni kan reda ut detta & att det blir en positiv lösning…..Flört

aggeelin
0

#2 Ja, vi tänker också gå ut och ha kul! Fast först kändes det konstigt. Och precis som du säger så har hon varit med och hittat på för andra, och det kunde faktiskt ha blivit jätteroligt, det kan man inte veta i förväg!

(och visst, det är totalt onödigt att säga rakt ut vad man tycker… och som sagt,, någonstans går gränsen, det har jag känt ett tag)

[GunillaF]
0

#4 Du måste markera om du känner så.

aggeelin
0

#5 det kommer jag att göra. Felet med mig är att jag ibland har för lång starttråd… men nu har den kommit till sin ände. Men jag ska säga det på ett bra sätt. … om nu hon säger vad hon tycker rätt ut så kan jag ändå göra det på ett för mig bra sätt så att jag kan med mig själv efteråt

#3 jo, vi har betalt och biljetterna är hämtade… kommer förstås att låta någon annan få hennes biljett, snopet Obestämd

[Jeremina]
0

Det var ingen rolig historia…Obestämd

Branneli
0

Mest synd om henne som går miste om en trivsam kväll med brudarna & misstänkt många goa skratt Skrattande…..

Ni kommer att få en kanonkväll !!

[mia-38]
0

Gå själva utan henne och ha skoj.
Hon hade kunnat bortse från artisterna och bara hängt med iallafall för er skull. Nu när biljetten var betald och allt.

aggeelin
0

#8, 9 - det hade säkert varit jätteroligt att gå tillsammans… nu går vi andra och det blir också roligt Skrattande

Det finns ju sån underhållning som jag inte tycker om, och hade jag blivit bjuden på något sånt så hade jag såklart gått… det är roligt att göra saker tillsammans och ibland kan det roligaste vara att skratta med de andra som tycker att det är jätteroligt…