Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkläder-smink-smycken
Läst 616 ggr
[mia-38]
0

Fåfänga

Hur pass fåfäng är du?

Måste du vara sminkad om du ska gå ut?
Kan du gå och handla i mysbyxorna?

Hoppfull
0

Jag sminkar mig i princip enbart när det är fest.

Självklart handlar jag i mysbyxor… fast kanske bara här i vår lilla "byhåla" där alla känner alla Glad dit åker jag precis hur risig som helst.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Soffe
0

Nä jag måste inte va sminkad o snyggt klädd för att handla mat. Men om jag ska på pub, nattklubb eller fest så är smink, snygg frisyr och snygga kläder ett måste :-) Ska jag gå på stan bryr jag mig inte om sminket, men resten är jag mer noga med.

[Jeremina]
0

Jag behöver inte sminka mig för att gå ut och kan handla i mysbyxorna. Men när jag var runt 25 år var det annorlunda! Glad

Soffe
0

#3 Som jag då Flört

[mia-38]
0

Jag bryr mej inte om smink om jag bara ska gå och handla eller jobba eller träffa kompisar.
Men ska man på fest eller gå ut på krogen är jag lite lätt sminkad.

Jag vill gärna se lite snygg ut om jag ska gå och handla och har inte myspysbyxor.
Och håret ska vara bra..Inte perfekt men se någorlunda hyfs ut.

Jag står kanske framför speglen max en kvart om dan. Skrattande

[mia-38]
0

Oj ja..När man var i 20-årsåldern så var smink ett måste!
Likadant i gymnasiet.
Och kläderna var jätteviktiga.

Nu är det annorlunda när man blivit lite äldre.

Soffe
0

Jag skulle inte vilja se ut som en lodis när jag ska handla mat på ex. Ica Maxi eller City Gross Obestämd

Mads
0

Inte alls fåfäng, går till Ica i mysbrallor. Använder sällan smink, lite mascara på sin höjd. Jag har aldrig sminkat mig mycket, aldrig använt krämer och puder..inget sånt.

Amor Vincit Omnia

Hoppfull
0

Det är nog svårt att se ut som en "lodis" om man inte lever i misär…

Soffe
0

#9 Det va ett uttryck bara.. Jag menar se ut hur som helst.. Exempel orkar jag inte skriva, ni förstår säkert hur jag menar..

Hoppfull
0

Hahaha, jag förstod det… tyckte uttrycket var lite hårt bara på en ung fräsch tjej som du Flört

Soffe
0

#11 Hehe.. Jaja.. Jag tog väl i lite väl egentligen.. Men det finns ju de som klär sig lite olämpligt ibland, fast det finns ju överallt..

Hoppfull
0

Jo det är sant, det finns ofräscha människor. men jag går ofräsch till affären ibland får jag erkänna… om jag stått på vedbacken en hel dag och måste fixa snabb mat så duschar jag inte innan utan handlar och duschar sen. Men det är som sagt i vår bybutik, skulle knappast göra så i stan.

[Pirkkolino]
0

Jag har aldrig gått ut i mysbyxorna. Jag ägen inte ens såna. Speciellt mycket sminkar jag inte någon gång, men viss smink använder jag även hemma och senast då när jag går ut. Sådan har jag varit hela min vuxenliv och ingenting har förändrats med årena. Jag ser inte "min stil" som fåfänga. Jag ser den hellre så att den tillhör i min personlighet.

Glad

Soffe
0

#14 Det gör du rätt i ;-)

[Pirkkolino]
0

#15 Glad

Branneli
0

Det enda "måstet" innan jag går ut är…..ATT ta på kläder Oskyldig…..Flört Sen kör jag på dagsformen !!

Toyan
0

Har för vana att varje morgon sminka mig lite lätt och fixa till håret, en vana sen tonåren.

Känner mig bättre till mods om jag ser lite hyfsad ut vart jag än befinner mig.

[GunillaF]
0

Jag har lite smink på mig om dagarna när jag jobbar. Även en del dagar jag är ledig. Det är så pass lite att man kan tycka att det inte syns men när jag tar bort det så märks det skillnad. Jag känner mig piggare och ser piggare ut med lite smink på ögonen.

Om jag håller på att jobba med något hemma och tex ha målarfärg på mig och behöver till ICA så åker jag som jag är. Men ska jag iväg och ha en shoppingdag så tar jag inte mysbyxor precis.