Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 740 ggr
[Jeremina]
0

Kaffe eller te?

Vad dricker du kaffe eller te eller både och? Själv dricker jag mest kaffe men te någon gång i månaden.

AnnL
0

Jag dricker neckafé under dagen, sedan blir det lugn o ro tee innan läggdags.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Jeremina]
0

Jag får halsbränna om jag dricker mycket te så jag brukar dricka det tillsammans med mackor!

Mads
0

Massor med rent grönt te samt grönt te med citron & ingefära. Och morgonkaffet är ett måste Glad

Amor Vincit Omnia

[GunillaF]
0

Mycket kaffe och en kopp te de flesta kvällar.

[Pirkkolino]
0

Starkt kaffe med vispgrädde är min dryck. Te med honung någon gång, men inte ofta.

Glad

[Jeremina]
0

#5 Ja, starkt kaffe med vispgrädde är bland det godaste som finns Pirkko…..hej så här på nattkröken! Glad

[Pirkkolino]
0

Jeremina.  Ja så är det med kaffe.

Jungfruar sover inte på hösten. Skrattande

ingann
0

Kaffe är min livsdryck:) te dricker jag ibland…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

Kaffe är viktigt för mej.
Kaffe är det första på morgonen. Annars vaknar inte jag.

Sen blir det några koppar på jobbet under dagen. Och en på kvällen när man kommit hem.

Te är sällan jag dricker.

Mads
0

# 7 Är det därför man inte sover på hösten ?? Det har jag aldrig hört förr men det förklarar en del Glad

# 9 Prova grönt te, hälsosamt & gott Glad Eller jordgubbste med mjölk & socker.

Amor Vincit Omnia

zabelle
0

Kaffe… många koppar kaffe blir det! Men på kvällarna dricker jag hellre Cahi latte the. Jättegott men omständigt att fixa när man är på jobb och innehåller säkert "några" kalorier. Tungan ute

Zabelle   

Mads
0

# 11 Chailatte från Espresso House den skojar man inte bort, men som du säger en smula söt & lite omständig att göra ordentligt hemma Glad

Amor Vincit Omnia

zabelle
0

#12 Men gott är det! Tungan uteTungan ute 

Läste någonstans att en kopp innehåller över 300 kalorier..

Zabelle   

Clary
0

Kaffe!

Thé blir det under hösten eller om jag känner mig sjuk Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Cristine
0

Kaffe..flera muggar om dagen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

Kaffe en kanna på morgonen innan det går o prata med mig.

Sen så dricker jag mitt eget hoppkok som bara är så bra..Det blir TE.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag dricker bara kaffe,

har aldrig gillat Te…

Sisa.

nillanb
0

Kaffe minst tre muggar på morgonen.

[Pirkkolino]
0

#10 Mads..Det finns väl inga vetenskapliga bevis på saken,Skrattandemen det var min pappa som sa så när jag var bara ett barn. "Jungfruar behöver inte sova på hösten". Jag som var riktig sömntuta i andra årstider, sov mycket mindre på varje höst. Glad

[mia-38]
0

#10…jag gillar inte te över lag. Så det är därför jag sällan dricker det. Flört

Soffe
0

Te dricker jag om kvällarna helst.. Kaffe dricker jag aldrig..

[MargaretaA]
0

Jag dricker några baljor kaffe till frukost och en till kvällsfikat - för mycket kaffe på kvällen går inte om jag vill kunna somna).

Teblask har aldrig varit min tekopp Tungan ute

Mads
0

# 20 Prova Chailatte, är ju varken te eller kaffe egentligen..men snuskigt gott Skrattande

Amor Vincit Omnia

[Saiva]
0

Starkt kaffe med mycket ovispad vispgrädde i och någon ruta Anton Berghs 72%-iga choklad till! ;o) Kanske en liten klick vispad grädde på toppen och lite riven choklad över. :o)

Te dricker jag på kvällen eller om det inte finns tillgång till kaffe. ;o) Då blir det oftast svart te med smak av kanel, kardemumma, nejlika och ingefära. Eller ett rött te "Rooibos Lava" som är smaksatt med äpple, kanel och chili.

Allt med en skvätt grädde i såklart. :o)

zabelle
0

#23 Det har gått åt några burkar inköpta hos Espresso House. Blev såååå sugen nu! Tungan ute

Zabelle   

[KinaSylejmani]
0

Jag är en kaffedrickare.

Hoppfull
0

Jag dricker två koppar kaffe/dag. En på morgonen och en på eftermiddagen, gärna med en ruta mörk mjölfri choklad till.

Te dricker även jag med honung i när jag har ont i halsen eller känner mig allmänt risig och frusen (alltså några gånger per år bara). Tycker som Maggan att te är blskigt och för min del även trist.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Soffe
0

Ja precis som ni tycker te är blaskigt o trist för er så är kaffe för mig vidrigt och beskt.. Finns liksom ingen smak i det som det gör med teer..

Hoppfull
0

#28 Glad Vilken tur för oss att båda delarna finns Glad

Nickenikita
0

Dricker kaffe…många muggar per dag. Te har jag aldrig gillatGlad

Soffe
0

#29 Ja smaken är som baken - delad sägs det :-)

penke
0

det beror på…
generellt så blir det kaffe före klockan 12
o
te på kvällen …

penke

[peter54]
0

Jag har druckit kaffe två gånger i mitt liv och båda gångerna trodde jag att "detta är slutet". Första gången var jag fem år. Min pappa och jag var hos vår närmaste granne som bodde två km bort, där bjöd de på kaffe med dopp.

Jag satt och stirrade på koppen framför mig länge. Min pappa såg mitt dilemma och hällde över hälften av mitt kaffe i sin kopp, sedan fyllde han upp med grädde. jag drack, men mådde gruvligt illa och tyckte att det smakade illa i munnen dagen därpå också.

Andra gången var jag 25 år och deltog på en kurs i batonghantering. Efter kursen bjöds det kaffe och det var redan upphällt åt alla. Jag kände mig tvungen att dricka av det, men redan efter en klunk höll jag på att dimpa i golvet, så illa mådde jag av det.

Jag dricker två stora koppar te om dagen, en på morgonen till frukost och en till kvällsfikat. Dock dricker jag enbart Twinings Earl Grey, jag tycker att allt annat smakar hö. Jag använder mycket mjölk i teet, men aldrig sötning för då blir det halsbränna.

[mia-38]
0

Jag har druckit kaffe sedan jag vart 4 år.Tyst
Mamma berättade att jag alltid snodde hennes kaffe om hon gick iväg vid fikat.
Då använde jag både socker och mjölk i.
Men nu dricker jag det svart.

Soffe
0

Ja vissa tesorter gillar jag inte för de smakar just hö som är bra beskrivning. Jag dricker alltid koffeinfria teer och med honung i. Det är gotte!

[Jeremina]
0

När dricker ni varm choklad då….om ni gör det?

Hoppfull
0

Dricker inte det… tål inte mjölk och tycker att det är för sött.

Mads
0

# 36 På vintern gärna Glad

Amor Vincit Omnia

[peter54]
0

Jag gillar drickchoklad, men numera finns bara O'boy här hemma och det gillar jag inte. På vintern, efter en rejäl snöskottningsvända, är det gott med en stor kopp varm choklad gjord på kakaopulver efter gammalt vis och gärna en småfralla med prickekorv på till.

[Jeremina]
0

#39 Mums…ja! Flört