Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 1294 ggr
Mads
0

Titta !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min vackra orkideé lever fortfarande & blommar så vackert. Inte så spännande för er att veta kanske, men jag är så stolt att jag fortfarande lyckas hålla den vid liv. Första blomman som överlevt mig på 31 år ju Glad Inomhus då alltså.

Tycker att ha något så vakcert att kika på ger lite härlig energi.

Amor Vincit Omnia

[GunillaF]
0

Oj, vad vacker. Glad

Är det din mamma som haft den och du "ärvt" den eller….?

[mia-38]
0

Verkligen fin Mads! Skrattande
Min orkide är helt borta nu..hahah..vissen och tråkig. Men den kommer väl igen.

tilja65
0

Mycket vacker bild på en mycket vacker blomma Skrattande

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

Soffe
0

Ja jättefin o vacker blomma! Jag är impad Glad Jag vill oxå ha en Orchidé, mkt fin blomma som tyvärr kostar mkt. Men någon gång så ska jag skaffa mig en eller två eller tre osv Skrattande

Mirjami-78
0

Jaaa jättefin. Du är inte ensam om att lyckas ta ihjäll blommor….jag är mänligen expert på det med…..Glad Så lyckas de överleva här är det ett under…..

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Mads
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 1 Tack, mamma köpte 2 till mig, den andra blommar inte nu dock, när jag separerade från sonens pappa för ett år sedan. Så lite att den hela tiden blommat så vackert symboliserar lite för mig att jag kan överleva, jag fixar detta liksom. Töntigt kanske men så känner jag Skäms

# 2 & 3 Tack Glad

Får ju visa en bild till då

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
0

Åhh vad vacker…Skrattande

Mads
0

#4 Tack, ja det är verkligen vackra blommor. Ska köpa fler när jag kan ha i andra rum än mitt sovrum. Sonen tenderar att plocka ner dem annars just nuFlört

# 5 Jag har aldrig haft gröna fingrar heller, men nu finns ändå lite hopp Glad

Amor Vincit Omnia

Mirjami-78
0

Ja…Kanske…borde jag testa med…..Nu när vi är 30+  kankse det fungar bättreFlört

[mia-38]
0

Jag hade gröna fingrar när jag var yngre. Men nu är jag helt värdelös på blommor och växter….
Funderar på att skaffa mej sånna i syntet eller plast..hahahah

Mads
0

# 7 Tack, tycker jag med. Det gör mig liksom lite glad att vakna varje dag & den är det första jag ser.

# 9 Ja, det är kanske åldersrelaterat det där Flört

Amor Vincit Omnia

Soffe
0

Vilken trevlig tråd det är tjejer, eller hur Flört

AnnL
0

Så fin orkide Mads. Jag har försökt många gånger med orkideér, men aldrig lyckats varken att hålla dom vid liv eller få dom att överleva. Obestämd

Orideérna trivs hos dig. Flört

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Mads
0

# 13 Ja de verkar otroligt nog trivas. Härligt ! Kram

Amor Vincit Omnia

Mirjami-78
0

#12 Vad menar du med det…..?? Alla trådar är väl trevliga…..Skrattande

Soffe
0

#15 Jaa men får jag inte skriva det lite extra för att jag känner så eller är det något fel med det? Jag trodde man fick skriva en positiv komplimang utan o bli misstänkt för något!

Mads
0

# 15 Nej tyvärr inte, men inget mer om det nu tack.

# 16 Visst är denna tråd trevlig, fina blommor ju Flört

Amor Vincit Omnia

Soffe
0

#17 Ja fina blommor ger positiv anda och därför ville jag skriva så om tråden + alla trevliga inlägg..

Mirjami-78
0

#16 Nej……så ska du inte ta det. Så klart du får göra det!!Skrattande Jag bara tycker att vi har trevligt här i de flesta trådarna…..Tror vi tolkade det där på olika sätt……

Soffe
0

#19 Tack Glad Ja tyvärr kan man tolka allt på olika sätt av någon anledning..

Denna kommentar har tagits bort.
Branneli
0

Soffe…i höstas köpte jag 2 rosa/lila brudorkideer på Netto för 35 kronor styck !!….& de blommar fortfarande….

Ramlar man på turen….så behöver de inte kosta skjortan Flört

Soffe
0

#22 Tack för tipset :-) Jag har nära till Netto, så jag ska hålla utkik efter dem :-)

[Jeremina]
0

Den var mycket vacker och det är en blomma som inte är så lätt att hantera vad jag vet…..Flört

Branneli
0

Risken med orkideer är att man ger dem för mycket vatten Oskyldig……och så kan bli riktigt "biten"…nästan manisk & vill ha….fler !!!!

Soffe
0

Min mamma har en jättefin Orchidé hemma, så henne kan jag alltid rådfråga som är ett blomfan Skrattande

AnnL
0

Har en väninna som har ganska svalt i sin lägenhet vintertid, om det nu har någon betydelse för orkide. Men hon har massor av orkideér som blommar år efter år. Lika roligt varje gång man kommer dit och ser dessa vckra blommor. Skrattande

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

chik
0

Mads!!Vilka fina orkiderer..Du har bra hand med dom.var stålt!!

Lena.P är jag i verkliga livet.

Mads
0

# 27 Jag vet inte alls vilket klimat de trivs i, har jag nog inte ens tänkt på…får klura på det.

# 28 Tackar, kram

Amor Vincit Omnia

[Pirkkolino]
0

Mads. Jag sänder glad tanke till dig och dina vackra blommor. Glad

Mads
0

# 30 Tack söta du, jag sänder en go kram & glädje energi tillbaka Glad

Amor Vincit Omnia

[Pirkkolino]
0

#31 Glad

ingann
0

Oj vad fin!!! Jag älskar orkidéer:)

Köpte en phaleanopsis för 49 kr på kvantum i höstas som jag trodde var dags att kasta snart.. men döm om min förvåning när jag hällde på den sitt månatliga vattenglas härom dagen och fick syn på en ny stjälk med 8 blomknoppar på Förvånad Nu väntar jag bara på att de ska slå ut och bli lika vackra som din:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mads
0

# 33 Helt underbart när man får syn på knopparna och vet att den ska blomma snart ! Jag fick 10 på min ena sist, så fin så fin Glad

Amor Vincit Omnia

Maria
0

Vissa blommor/växter blir man dessutom extra fäst vid.

I somras så dog en av våra gamla trotjänare (en grön Aralia) som vi inhandlade till vår första lägenhet 1980 och det kändes riktigt sorgligt faktiskt. Den var ju faktiskt 29 år.

/Maria

Mads
0

# 35 Ja, men eller hur kan man fästa sig även vid en blomma/växt ! Min vackra löjtnatshjärta jag planterade när jag bodde i hus med sonens pappa kan jag fortfarande kunna tycka skulle passa bättre här hos mig nu Glad 29 år var inte illa du Förvånad

Amor Vincit Omnia

Maria
0

#36 Det är väl för att växter är levande på något sätt. Talar om när de är törstiga eller inte mår bra osv. Ett slags liv…

/Maria

Mads
0

# Så sant så.

Amor Vincit Omnia