Rutinmänniska
Hur är det nu? Är du en rutinmänniska?
Gillar du rutiner eller hatar du de?
Rutiner är bra t ex på morgonen när jag ska till jobbet. Allt går så mycket fortare när jag förberett på kvällen och det kan få gå på rutin. På helgen är det skönt att slippa rutinen och det kan få gå lite mer hur som helst. Men tidningen läser jag ofta på samma sätt så där är jag väl rutinmänniska…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag gillar inte alls rutiner, utan jag gör det som faller mig in, kanske det som jag ser behöver mest attention.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja det är samma här aggeelin.
På morgon börjar jag alltid med att sätta på kaffet, toan och fixa till sej, hämta kaffet och sen datan en stund.
Rubbas denna cirkel just på morgonen så blir jag lite vilsen. Hahah.
Jag tycker om rutiner i veckan. Men till helgen så heter inget rutiner.
#3 … ja hos mig finns en tydlig morgonstruktur för hur det ska gå till, liknande som du beskriver, var händelse har sin plats. Då får jag tid att läsa tidningen och ev datorn också… jag måste också städa kattlåda mm och det gäller att hinna med allt. Jag plockar t om fram mina kläder på kvällen - kollar också att det är rent det jag tar fram - att inte göra det skapar stress… som ni kan se i en annan tråd så är jag INTE morgonmänniska och avskyr att ha bråttom på morgonen… vill helst inte prata (nej jag är inte arg och otrevlig på morgonen) men vill att det ska vara lugnt…
Där är jag tvärtemot.
Så fort jag gått ur sängen kan jag få för mej att sjunga en stump. Jag pratar gärna och skrattar. Folk har undrat hur 17 jag kan vara så glad redan på morgonen.
Men vadå? Dagen blir vad man gör den till.
#5 … jag är ganska snart igång och sjunger en stump jag också… har genom åren fått samma kommentarer som du, "man ska inte sjunga före frukost, för då hamnar man i hökarröva innan kvällen" har jag också hört (förbehåll för hur den där "röven" stavas, har ingen aninig om det… det kan vara närkingska och det är jag inte bra på fast jag är härifrån)…
Jag är nog bådeock..
jag ogillar (förmycket) rutiner
men..behöver dem för att kunna bryta med dem(oxå)
både lite som aggeelin,behöver jag dem på vardagsmornar..
men
tyckerär nästan tvungen att ibland göra tvärtom,
för att inte känna mig låst av dem
skaffa nya rutiner.. :-)
penke