Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 339 ggr
[Jeremina]
0

Ska man acceptera...

Ska man ha mer överseende och acceptera att bli illa behandlad av en syster eller bror just för att man är syskon?

Ska man ge sig även om man inte gjort något fel?

[MargaretaA]
0

Jag skulle säga att om syskon är inblandade då bör man gå ett extra varv och anstränga sig lite mer än med andra…

syskon är viktiga - tycker jag.

Jag ssvarar från min egen utgångspunkt som betyder att jag älskar mina  bröder och har svårt att se ett liv utan dom.. men vi har aldrig haft svårt att hålla ihop. Jag är glad att jag har dom,

vad menar du med "illa behandlad" Jeremina?

aggeelin
0

Du vet redan svaret… det ska man inte… är de rätta svaret Glad

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mirjami-78
1

Jag har ingen vidare kontat med min bror och det är nog bäst så. Helst skulle jag slippa både min mamma och bror…allafal i mellan.

Nej man ska inte ta emot vad som helst……..!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

chik
0

Nä!!varför skall du det.

Vet du att du inte har gjort fel.så bry dig inte..Det är ju bara mäniskor som du kan klara dig utan..

Man skall försöka vara med mäniskor som man mår bra av..Dom andra skall man kasta bort.Sen må det vara Mor Far syster Bror..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Pirkkolino]
0

Jag tycker att ingen behöver acceptera ilvilja och dylika behandlig av någon. Sak detsamma vem personen är. Varför ska man utsätta sig att mår dåligt av andras skull, oavsett att man har blodsband med någon. Jag i alla fall ser ingen mening på sånt.

[peter54]
0

Det här är svårt. Jag har en bror som en gång var nära, men som nu tagit avstånd från mig och vår syster. Oavsett vad jag säger, vänder han det emot mig och vill inte ta reson. Jag tror tyvärr att han är förlorad för oss.

[MargaretaA]
0

Det är sorgligt att höra peter. Jag har mycket svårt att förstå sånt… jag har två bröder som är de viktigaste människorna i mitt liv efter mina barn och min man… det gör mig ledsen att höra om osämja mellan syskon. det är ju dom som alltid finns där - som vi delar vår bakgrund med… helt unika och oersättliga. Det är verkligen tragiskt när det går fel.

[peter54]
0

#7 Jag lever i en splittrad familj. Lillebror dog för 14 år sedan, min andra bror har tagit avstånd från mig och min syster, vi har bara sporadisk kontakt med vår mor (hon vill inte) och far är avskuren pga hur han behandlat oss. Mina halvsyskon har jag ytterst sporadisk kontakt med av orsaker jag inte känner till.

Jag jobbar dagligen på att se till att mina barn inte ska hamna i samma situation, men det är svårt när de har en farmor som inte vill och en farfar som de inte begriper något om. Tur att de har mormor och morfar, faster och farbror, moster och morbror och alla kusinerna.

[MargaretaA]
0

Ja jag har sett liknande det du beskirver på nära håll och det bästa är givetvis att göra som du gör - ta fasta på det som fungerar och låt resten vara.  Det finns inte så mycket att göra åt andra människors beteende. Oavsett om man är familj eller inte - tråkigt men sant.

[Jeremina]
0

#7 Ja, det är tråkigt när ens egna syskon inte vill lyssna på vad man säger och ta till sig och förstå att man bara vill väl. De kan inte kräva att man ska göra precis som de vill hela tiden.