Ilska
Har ni goda tips på hur man hanterar ilska? När det blir mkt för mig inombords så bubblar jag av vrede och jag vill liksom inte att det ska gå ut över människor som inte gjort/gör mig illa. Jag skulle kunna skriva här hur jäkla förbannad jag är, men jag avstår från det. Ska ge mig själv healing nu istället :-)
Sätt dig och djupandas och fundera sedan på om det verkligen är värt detta, det som du blir så förbannad på??!!
I regel är det något annat man i grund och botten är arg på….
Är det nåt som verkligen angår dig - säg ifrån ordentligt!
Är det nåt som inte angår dig - fundera på varför du slösar kraft på andras problem?
#1 Ja det har du rätt i.. Jag är arg av olika situationer, men blir jag arg på något så är jag arg på just det, men kan oxå påverka annat som jag egentligen inte vill.. Jag har lugnat ner mig lite nu, är mest ledsen, vet att jag är stark så jag klarar mig.. Tar hjälp av min underbara gåva till healing och den skapar jag själv, inte någon annan som andra påstår! Healing kommer från den som healar, inget annat! Däremot kan man få hjälp från andra sidan osv, men det är jag eller du som healar! Finns inget bevis på det, men jag känner det så och då är det så för mig!
#2 Jag är sådan att jag har svårt att bara skriva ner, blir inte samma sak som att säga det rätt ut.. Får se va jag ska göra åt det..
Soffe.
skriv i din blogg här på forumet.
Eller så går du en promenad om det är möjligt.
den värsta ilskan är ju när man inte vet varför man är arg.
Eller så säger du till den du är arg på..
Eller så Heallar du o hoppas att du inte kokar över.
Lena önskar dig ro…

Lena.P är jag i verkliga livet.
Ta det med den det berör, är det något annat som gör dig arg så andas, ta en promenad, lyssna på musik som gör dig glad, skriv av dig, prata med någon om saken 
Amor Vincit Omnia
Jag ska gå en promenad med vovven om en stund.. Jag är medveten om varför jag är arg och jag vet att jag kommer kunna släppa det sen, måste bara bearbetad det inom mig först..
Allt sånt vi bär inom oss får oss att bara må dåligt som ilska, avundsjuka, bitterhet, att inte kunna förlåta osv som några exempel och det bästa man kan göra för sig själv är att bearbeta som du säger och kanske ventilera det med någon som kan förstå och stötta på vägen så man får ro i själ & sinne 
Amor Vincit Omnia
Precis så är det.. Men jag mår inte dåligt just nu även om jag än känner ilska, är mest ledsen.. För er kanske det är att må dåligt, men jag känner det inte så..
# 8 Nej, det är klart individuellt. Jag mår kasst av att vara arg och är tacksam att jag sällan är det och att vara ledsen är heller aldrig så härligt precis. Hoppas du blir glad snart !
Amor Vincit Omnia
Ja nu har jag vilat en stund så nu känns det bättre.. Behövde nog mest vädra mig lite.. Hoppas ni inte tog illa upp..
#10 Här tar vi inte illa upp. Inte jag iallafall. Nästa gång är det jag som vill häva ur mig och då hoppas och tror jag att du och andra finns där för mig! Det är så det ska va när det är som bäst!
Kram på dig! 
När någon skriver på ett fint sätt som du gjorde, att du var ilsken … hur kan då någon blir förargad på dig *ler*
Bästa sättet att hantera sin ilska är att skriva för sig själv eller som du gjorde, här i forumet eller bara gråta ut sin ilska. Det värsta du kan göra är att förtränga allt och då kan det gå ut över djur och andra oskyldiga 
Lycka till Soffe-gumman/kram Spanaren
Tack va gulliga ni är
Det känns bättre nu.. Det konstiga är bara att när jag blir påmind om sånt som jag varit arg på innan, så kan jag bli arg igen och det är jobbigt.. Vilket humör jag kan va på då
Ni får börja kalla mig Arga Sofie
Skämt o sido! Jag har positiva sidor oxå som jag är väl medveten om..
Kram till er båda!
Ohhhh så har min ena son det ochså!
Han kan bli så rosenrasande arg ! Då vill han banka och slå på vad som kommer i hans väg!
Som tur är så är han medveten om det här och vet att det är ett problem som kan bli jättestort.
Han har på eget bevåg börjat gå hos en psykolog för att få hjälp.
Han säger att han inte vill bli som sin far. Han slog sina barn men tyckte och tycker fortfarande att det inte är nåt problem…
Min son är klok!
Mycket klok Mammzing!
Det är klart att man får skriva om man är ilsken, vi ger ju stöd och pusch efter bästa förmåga. Nästa gång kan det vara jag.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#14 Ja jag har ju en pappa som inte gick av för hackor. Jag har nog fått den genen oxå.. Min pappa är ingen misshandlare men när han va arg så va det bara förnamnet och sådan är jag oxå när jag väl blir arg..
#15 Omtänksamt :-)
Man måste ju få lov att känna alla typer av känslor, livet är inte glatt & klämkäckt varje dag. Den som tycker så lever enligt mig lite grann i en bubbla eller har haft en fantastisk tur i livet. Och man måste få uttrycka alla känslor, jag tycker ofta det kan hjälpa att få vräka ur sig vad man känner och få bubbla om det en stund så lättar det inombords.
Amor Vincit Omnia
Ja så är det och det är mänskligt o få känna alla känslor, man kan ju inte bara neka sig själv för att man inte ska känna så för att det är så negativt.. Däremot bör man ju inte å o dra på det för länge, då är risken att man mår sämre.. Då får man nypa sig själv i rumpan 
# 18 Helt rätt, det kan vara ett rent h-vete rent ut sagt att ta tag i vissa känslor men tusan så skönt när man gjort det och kan lägga det bakom sig.
Kram kram
Amor Vincit Omnia
Japp.. Självinsikt och Tålamod + Positivt Tänkande så går det om man vill..
Kram tillbaka!
Soffe det kan vara bra att vädra sina känslor bland vänner som här på LK.
Idag blev jag först arg då de klantade sig när de skulle sätta en nål i arm/hand på mig på sjukhuset. Men efteråt gick jag in på toa och min stackars man tvingade jag med mig och så började jag STORTJUTA.
Det hjälpte men lite ilska fanns kvar en stund..kom hem och sov i ett par timmar så kändes det ändå bättre.
Du är en gò tjej, jag gillar dig…..tusen kramar från Jeremina!
Tack Jeremina! Jag förstår dig. Jag själv hatar att bli stucken med nål i armvecket.. En del säger att det inte känns. Ja då har man ingen känsel isåfall, för känns gör det!
Kram tillbaka :-)