Amatörer
Amatörer är sådana som gör något för ingenting, proffs är sådana som som inte gör någonting för ingenting.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hellre en engagerad amatör än uttråkat proffs

Jaa, så är det.
En amatör gör någonting utan ersättning
Ett proffs gör någonting och får ersättning.
De kanske tom gör samma saker….
Jag brukar säga att någon är amatör som inte gör sin uppgift på ett fullgott sätt… det finns tyvärr många amatörer som tar betalt också 
Jag har alltid burit en ut av mina smeknamn, Amatör. Den är bara positiv och humoristisk mening i mitt fall att vara amatör. Jag behöver inte tävla med någon med mina kunskaper. Vad jag vet, vet jag, trots att jag är bara amatör. 
… men jag skulle inte vilja ha en amatör som läkare, speciellt inte vid en operation eller dylikt… 
Med ljus och kärlek... Tina
Det beror på..jag har sett en som inte var läkare alls göra traquetomi på en kille som varit med om trafikolycka, med ett pipskaft. Hade han inte gjort det så hade killen dött.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Tur att det finns människor med rätt kunskap på rätt plats vid ett sådant tillfälle
Jag hade aldrig klarat det däremot 
Med ljus och kärlek... Tina
Hellre en duktig amatör än ett dåligt proffs. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#8 Bra sagt. 
klurit som vanligt..
Men som säges här Häldre en glad amatör en en bestiviser..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja det ligger mycket sanning i det där. När jag sysslade med serietecknande under en period i livet, fick jag ofta frågan varför jag inte blev yrkesmässig och jag svarade alltid att då skulle jag inte ha roligt med det längre, då skulle det bli prestationsångest och tvång.