Amatörer
Amatörer är sådana som gör något för ingenting, proffs är sådana som som inte gör någonting för ingenting.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hellre en engagerad amatör än uttråkat proffs

Jaa, så är det.
En amatör gör någonting utan ersättning
Ett proffs gör någonting och får ersättning.
De kanske tom gör samma saker….
Jag brukar säga att någon är amatör som inte gör sin uppgift på ett fullgott sätt… det finns tyvärr många amatörer som tar betalt också 
Jag har alltid burit en ut av mina smeknamn, Amatör. Den är bara positiv och humoristisk mening i mitt fall att vara amatör. Jag behöver inte tävla med någon med mina kunskaper. Vad jag vet, vet jag, trots att jag är bara amatör. 
… men jag skulle inte vilja ha en amatör som läkare, speciellt inte vid en operation eller dylikt… 
Med ljus och kärlek... Tina
Det beror på..jag har sett en som inte var läkare alls göra traquetomi på en kille som varit med om trafikolycka, med ett pipskaft. Hade han inte gjort det så hade killen dött.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Tur att det finns människor med rätt kunskap på rätt plats vid ett sådant tillfälle
Jag hade aldrig klarat det däremot 
Med ljus och kärlek... Tina
Hellre en duktig amatör än ett dåligt proffs. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#8 Bra sagt. 
klurit som vanligt..
Men som säges här Häldre en glad amatör en en bestiviser..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja det ligger mycket sanning i det där. När jag sysslade med serietecknande under en period i livet, fick jag ofta frågan varför jag inte blev yrkesmässig och jag svarade alltid att då skulle jag inte ha roligt med det längre, då skulle det bli prestationsångest och tvång.
Kan också säga att ett proffs är en sån som kan väldigt mycket om väldigt lite… 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#12 Den va bra :-)
#13 Ja… och då är amatören en som kan en lite grann om väldigt mycket… och det är ju bra
då kommer men långt
#14 Ja det kan va så..
Eller kan man uttrycka det som; hellre en proffsig amatör än ett amatörmässigt proffs 
Fast det är väl inte bara negativt o va amatör? Det är ju då man har så mkt att lära, vilket är kul när man har ett intresse.. Alla är vi amatörer från början :-)
#16 - låter bra förstås… 
och amatören har ofta mer entusiasm…
#17 Hur fick du ut något negativt där? 
#19 Ja säg det.. Amatör låter ofta så negativt, men egentligen är det inte det.. Beror på hur man ser det..
#20 Jag kan tycka att amatör inte har någon negativ laddning i sig, men om man säger amatörmässig får saken en helt annan klang.
#21 Ja ungefär så tolkar jag det oxå..