Ödet
Ödet hammrar oss hårda eller mjuka, det beror på materialet.Tror du på ödet?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Kanske mer en förutbestämd väg,
där våra val bestämmer skeendet.
Jag är väldigt kluven med Ödet.
Många gånger så har man hjälp o då säger man ju Ödet..
Så jag kan inte svara i skrift på den frågan.
Där i mot skall man ha koll på sin känsla.Det ett måste att följa den.
O det lär jag mig aldrig.
O kan det vara samma som Ödet?????
Lena.P är jag i verkliga livet.
.."tror"
Det är så!
..sedan skulle jag "förklara Ödet,som inte något hugget i sten,så orubbligt,detaljstyrt som många andra ofta verka tro..
Målet,hur/var det slutar i detta livet är redan valt o bestämt av oss själva
DIT ska vi.
och så har vi några "rundningsmärken"(tänk lite segling) på vägen dit,
men vilken väg vi väljer mellan dem,och hur vi tar oss fram
är ett eget val.
penke
Jag tror inte på ett öde som blixten som slår blint - allt som händer har en mening och en orsak.
men ibland kan det vara mycket svårt, nästan omöjligt, att förstå meningen med vissa händelser.
Vet inte om jag tror på ödet.. Vissa händelser verkar va meningen, mer vet jag inte..
Ordet, öde, säger ingenting för mig. Jag ser livet så att jag har valt/väljer min egen väg och ingen annan fixar "öde" till mig. Jag har valt en "provisorisk väg" när jag kom tillbaka på jorden och sedan har jag kunnat mixtra och förändra min väg hur jag vill.

Ja tror på ödet, men inte alltid!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Jag tror att det som ska hända mig är förutbestämt och att jag var med och bestämde det. Inte alla "småsaker" som händer men i huvudsak. Det kan te sig underligt och häpnadsväckande vilka irrvägar det är fram till målet ibland. En följd av händelser som verkar konstiga medan de pågår. Men med facit i handen, ändå förståeliga för det mesta.
Så har det varit och är för mig iaf.
Jag tror på ödet - att allt är förutbestämt, man kan ju påverka till viss del själv, men i slutändan tror jag att det är förutbestämt även om det tar sig " konstiga " vägar under tiden…………
Jag tänker i stort som dig Gunilla.
" Var nära naturen - var när dig själv "

#3 #8 Min tro stämmer överens med penke och Gunillas, vi väljer själva innan vi "kliver i kostymen" på vilket sätt vi tar oss i mål väljer vi när vi väl är här.
Lite kringelikrokar och stenar att snubbla på hittar väl dom flesta av oss men vi lär oss av våra upplevelser och det är ju det som är meningen.
Tror att vi alla någon gång frågat oss "varför är jag här, vad är meningen med mitt liv?" Tar man sig en titt på vad som hänt under resan, vilka människor man mött, levt eller umgåtts med, vilka som är ens nära vänner, vad man jobbat med osv så får man svaret.
Detta är min tro, jag har hittat min röda tråd och känner mig till freds med det.

Tror absolut inte på ödet. Är övertygad om att allt som händer oss är en konsekvens av något;
De val vi gjort (medvetna eller omedvetna),
En följd av slumpen(t.ex många sjukdommar),Arv och miljö (våra förutsättningar).
Eller en bieffekt av val andra gjort, som påverkar oss. Vi är ju bara en pusselbit i spelet.
Är övertygad om att det mesta som händer oss inte hänt om vi gått i andra skor; t.ex om vi fötts i ett annat land eller befunnit oss på en annan plats i syskonskaran.
Visst tror jag på ödet, det finns nog allt en plan 
Amor Vincit Omnia
Det är det som är så spännande, att alla har sin egen tro..några tycker lika och andra inte alls.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#13 Och ändå alla har respekt mot varandra. Den tycker jag vara, bra livskvalite. 
#13 och #14 DEt har ni alldeles rätt i! 
Kram till er båda
" Var nära naturen - var när dig själv "
#15 Tack. Kram tillbaka. 

Då får jag väl säga att jag håller med dig #15

#17 Kram.