Våran hittekatt
Vi har haft den här kattan sedan 2005. Hon dök upp hos några vänner och vägrade att gå därifrån trots att de inte släppte in katten eller matade den. När hon hade varit där i fyra dagar könde de att de måste mata katten. De kunde inte ta in den eftersom mannen i familjen är svårt pälsallergisk, så frågan kom till oss.
Vi hade bara ett år tidigare avlivat våra gamla och sjukliga katter, också de var hittekatter.
Den här katten är helt otroligt lättillgänglig vilket inte alltid hittekatter brukar vara. De förra vi hade stack och gömde sig om det kom främmande barn. De kom inte fram förrän ungarna åkt. Den här katten lägger sig en meter ifrån och tittar på när ungarna stojar som värst.
Den ser jättegosig ut Peter, och den är väldigt fin.
Jag har också en hittekatt, den var så skygg så den låg under min äng i en månad innan jag fick se hur han såg ut. Nu springer han genast fram till främmandet.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja hon är fin. jag tror att det är den mest lättjobbade katt jag någonsin haft.
Hon ser härlig ut,
Jag har under ett par dagar haft ett möte med en katt.
Jag satt med morgon kaffet på trappen när en katt kom från tillsynes ingenstans och landade i mitt knä.
En chock vill jag säga, det var mitt första nära möte med en katt sen jag var barn. Har alltid varit rädd för katter, har ävan allergi.
Katten satt där och det lät som den snarkade och mjauade om varannat, den stampade med framtassarna mot mina lår.
Först blev jag helt stel av rädsla, men när det hade en gått en stund kändes det helt magiskt.
Jag hade en katt i knät!!! som strök sig kelet emot emot mig!
Jag är inte längre rädd för katter men dock fortfarande allergisk. Önskar att allergin försvann lika plötsligt som min kattskräck.
Vilken fin historia Nillan!
Ja det var ett fantastiskt möte
Åh, katter är bland det bästa i livet tycker jag och blir alltid så glad när jag hör att någon tagit hand om hittekatter…
Jättesöt katt dessutom…
/Maria
Vilken mysig katt som flyttade hem till er..Peter
nillanb.Vad trevligt att du kom över kattskräcken.Men DU!!!Det är väl ingen stackas sommar katt som söker hjälp???
Lena.P är jag i verkliga livet.
Chik jag vet inte
Här i vårt lilla villa kvarter finns det många kattägare som har sina katter ute, så jag har ännu inte lyckas lista ut om katten hör hemma här omkring.
Jag har inte vågat ge katten mat ännu, jag är lite villrådig.
Jag är hundägare och min Svea ser alla katter som jaktbyte
.
Kanske ska jag ge det nåra dagar till annars får jag väl börja knacka dörr.
Du kan ju ta ett foto på katten och sätta ut i affären.
Ja så klart
Åh vilken fin katt peter! Vill bara krama och pussa på den, i massor!
Imorgon ska jag till kattstallet och leta efter en kompis till vår skogis som verkar längta efter en. Han brukar ofta sitta på balkongen och snacka med en utekatt som har sitt stråk där. Häromdagen tog jag in honom för de skulle få hälsa ordentligt. Den som blev väldigt, väldigt glad var vår Shante!! Han kuttrade som en duva och visste inte till sig för att visa sin glädje. Det gick rätt in i mitt hjärta då han visade tydligt han saknar en kattkompis!
Just nu har de 75 st. upphittade katter! Men vad som är kul är att många människor väljer att leta efter en katt just där.