Pust stön
Varför är huset upp och nervänt när mannen kollega plötsligt skall komma hit och jag inte hinner röja. En kollega som min man inte känner så väl finns offtast på ett annat kontor
Just nu är mycket framme , här står dotterns flyttkartonger, hopvikna högar med sådant hon tvättat upp, m.m.m.m.m.m.
Har inte hunnit med nån helgstädning ännu.
Hoppas han blir lycklig över att se att andra kan ha det så.
Eller så blir han chockad och undrar hur vi kan ha det så.
Är det nån som kan trolla. för jag ger upp.
Har gjort en snabb torkning av bord och hyllor, och dammsugit och svabbat golven i hall o Tv rum. LÄngre kommer han inte 
Kram
Var rädda om varandra
Kanske han tänker att ni lägger tid på annat, än att städa…
" Bättre lite skit i hörnen än ett rent helevete "
Kram Sisa 
Själv brukar jag älska andras röriga hem och jag tror de flesta känner en viss hemkänsla när allt inte är perfekt.
Men jag förstår din känsla, man vill ju inte visa hur man egentligen är…???
/Maria
JAg vill också att det skall se ut som ett hem när jag kommer bort , inte en möbelbutik eller inredningsaffär..
Men just nu är det tio gånger värre än vanligt.
Fast jag vill ju inte det skall vara som hos en ytligt bekant. En annan bekant sa. Dit kan man inte gå, då får man ta med en balja med vatten och tvätta fötterna en gång till innan man kliver in innan för dörren.
Var rädda om varandra
Så stökigt har du väl ändå inte ? Det måste ju få synas att man bor där, ni får väl förklara varför ni har stökigt.
Inte dags att ringa "Rent hus", va? 
Kram Sisa
Haha. Nä inte riktigt än.
Var rädda om varandra
Signemo, er gäst kommer bara att förstå att ni haft trevligare saker för er än att städa! 
Jag tror inte män tittar så noga på sånt!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det är som när min mammas moster 82 år gammal kom på långväga besök till oss. Jag brukar aldrig ha disk eller grejor på bänkarna i köket som inte ska vara där.
Men just då för att jag hade bakat och grejat till hon skulle komma och diskmaskinen var full redan då skulle hon ta kort naturligtvis.
Jag tänkte på mina kusiner, morbröder och mostrar mm som skulle se hur stökigt jag hade det. Men nu har jag iaf glömt det efter 2 år.
Jag tror att vi överreagerar och sedan kanske det inte är någon som bryr sig…jag vet inte! Kram från Jeremina!
Visst är det så. Han brydde sig inte ett smack. 
Var rädda om varandra
Jag tror vi överreagerar, om jag hälsar på hos någon som har stökigt, inte bryr jag mej om det. Jag vet ju själv hur det kan vara, svårt att hinna vara överallt jämt.
Om dom kommer med ursäkter för röran, brukar jag svara;
- Gör inget, men jag tänker inte städa…
Sisa.
Jag tror att din städning är helt Ok.. såvitt det inte är en alldeles speciell person…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet