Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 300 ggr
[Jeremina]
0

Min hund

Vi var till veterinären idag då hunden kliar hakan så mycket. Gissa om jag blev förvånad när vetten sa att det var en sprucken tand långt inne i munnen som var orsak.

Då dök min självkritiska sida upp: hur kunde jag missa det, jag som själv tar bort ev tandsten som dyker upp???

Vetten sa att hon tyckte jag var duktig på att sköta hennes tänder.

Jag tyckte så synd om vovsen när jag tänkte på att hon haft besvärligt. Men jag har gjort så gott jag kunnat och mer kan man inte göra sägs det.

Iaf blev det fixat och det gick fort och smärtfritt…och vovven viftade t o m på svansen fast honom nästan var nedsövd.

Hon är så glad och gó även när hon är hos veterinären….det är också livskvalitet när man har en liten hund som uppskattar matte och husse även en sådan gång. Hon litar på oss!!!Kyss

[GunillaF]
0

Tänk vad beroende våra djur är av oss och vilket ansvar vi har….

Cristine
0

Det är väldigt svårt att veta vad de har, jag brukar ta en rejäl titt på mina katter ibland.Långhårige Nalle måste jag klippa ofta då hans hår tovar ihop sig när det är blött ute.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Jeremina]
0

Här i Norrland har vi varit förskonade från fästingar men i helgen hittade min svägerska en fästing på deras hund. Jag tycker inte om att måsta leta sådana nu på djuren.

Katterna är svårast i lång päls och ingen vilja att man ska hålla på så mycket med deras päls. En sak att borsta och så men hur känner man igenom en katts långa päls efter en liten fästing?

[MargaretaA]
0

Fästinghalsband eller droppar fungerar jättebra mot fästnigar. Mina jyckar har inte haft en enda sen jag gav dom dropparna. Dom får man visserligen inte använda på katt, men det finns säkert nåt bra på apoteket för katter också.