Gardiner
Jag är besatt av gardiner säger min man….jag vet inte hur många olika gardiner jag har eller har haft i min ägo!
En del har ju inte ens gardiner….vad har ni för förhållande till gardiner?
Min mamma brukade säga till mig en gång i tiden att ja för sydde du gardiner allfal och grejade och hade dig….Med det menade hon att jag hade slutat med det när jag inte längre levde ensam och det såg hon inte som ett bra tecken.
Tyger och gardiner fins här bara man skulle hinna byta i mellan.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Jag gillar att byta gardiner. Jag hade butik förr där jag sålde bl.a gardiner…
En sorts gardiner har jag inte fallit för och det är panellängder. Annars har jag många ombyten.
Jag har svårt att ha samma gardiner 2 ggr
.
Köper nya när det ska bytas och ger bort de "gamla" till den som vill ha…Inte helt friskt kanske..mooahaha
Jag liknar dej då fibro och jag håller med Gunilla..inga panellängder.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag kan tycka att gardiner är fint, men jag har svårt med "den omvända strategin" vid gardinval. Det vill säga, jag gillar inte att man sätter mörka gardiner för fönstren när ljuset ute är klent och ljusa gardiner när det är fullt sommarljus snart sagt dygnet runt. Praktikern i mig säger att det borde vara omvänt.
Sedan är liv och levande viktigare för mig än "döda" ting som gardiner. Alltså prioriterar jag blommorna i fönstren före gardinerna, min fru gör tvärt om.
Om gardinerna "plågar" blommorna ogillar jag dem, men det har min fru inga problem med, bara det blir extra snyggt. Där uppstår en del kontroverser emellanåt.

Gardinfri helt, inte min melodi alls

Jag har inte så mycket gardiner, tycker de tar bort för mycket ljus bor i ett gammalt ganska mörkt hus, men panel längder gillar jag men de passar bäst på stora nyare fönster kanske (som inte jag har).
Jag älskar gardiner och jag tycker också att de är nödvändiga av flera orsaker. Dels som insynsskydd eftersom grannarna kan titta rakt in i flera rum. En annan viktig funkton är att dämpa det skarpa ljuset som kommer utifrån. jag har ljuskänsliga ögon och blir lätt bländad.
Jag använder bara vita tunna spetsgardiner som funkar bra för båda ändamålen och eftersom jag har förmånen att bo i ett gammalt hus där alla rum har fönster från två väderstreck så blir det ett härligt ljus inomhus.
Jag gillar också mera tätvävda mönstrade gardiner i olika färger, men det kan jag inte ha eftersom det blir för mörkt inne - särskilt på vintern.
Jag har gardiner på vintern som släpper igenom ljuset,det är det viktigaste för mej.
Här är det kanallängder som gäller, gillar inte de andra varianterna.. Men jag är sugen på att byta nu, vill ha nya gardiner.. Får se när plånkan tillåter det..
"just nu" är det ganska svalt..
jag har dock gardiner uppe.
Utan ..blir det så kalt o "dött",jag gillar färgklicken och hur färg form omvandrar rummet,inte bara mönster,oxå "matreal" hur gardinen är vävd o skuren/sydd
..tidigare var jag ganska aktiv med det ,funderade in mer,balanserade hela *tanke/känslan* i rummet ..
Det är ju lättare när man kan/ofta brukar ..leja bort syendet .. :- )
(men,jag HAR en symaskin!) *skratt*
Nästa "gardinuppsättning" är/blir en gamal utvändig stålpersienn i en starkt röd färg som ska upp ..
skabara,skabara
penke

Jag gillar inte alls gardiner. Tycker att de stänger rummen och tar bort känslan av ljus vid fönstren. Men jag tycker ändå att man kan ha gardiner ibland. Lite som man vill… sedan avskyr jag tyg, sy och annat trist pyssel… (trist för mig alltså) så jag brukar skippa gardiner i det längsta 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Nån måste ju vara "motvalls kärring"… jag älskar panelgardiner. Man kan dra ifrån dem helt på dagarna och få in precis så mycket ljus man vill och dra för dem på kvällen när man inte vill ha fri insyn. Lätta att sy, lätta att byta, sitter fast med kardborrband
.
Zabelle
Hmm, jag tycker som penke, att det blir kalt och att det inte ser hemtrevligt och inbjudande ut hemma med nakna fönster, så någon form av gardiner vill jag ha.
Om det sedan är rena kanallängder eller såna med kappa är inte lika viktigt. Dock får de inte stänga ute ljuset fullständigt och inte vara till men för eventuela växter i förnstren.
Jag gillar alla typer av gardiner och färger på dem men jag utesluter inte krukväxter. Faktum är att jag har 77 krukväxter inne i huset och hur mycket växter vi har ute nu har jag inte räknat efter.
Jag älskar mina blommor och blommorna verkar älska mig för de grönskar och blommar mycket…..
Då har du det du gör!

#17 Wow vad många blommer.
.
Levande gardiner är roligare än vanliga.