Besök
Känner mej lite löjlig nu men har precis hoppat högt skrikit som en tok och yrat runt i huset…
Vad detta sjåpande föranledes av var att jag skulle dra till altandörren och i samand med det så passade en groda på att följa med in och den var INTE lätt att fånga… Försökte fånga den med kökshandduk men den slet sej…
Fram med stora bunken men den lyckades hålla sej undan men till slut fick jag bunken över och en bit kartong under så nu är den ute i det fria igen…
Hunden stog och skratta åt mej, ja det kändes så iallafall.
Så nu får jag varva ner med en kopp te.
God Natt
Vilken syn det ska ha varit…jag kan se det framför mig och måste asgarva……

Mmm, jag kommer nog också asgarva, imorgon, när hjärtat slutat slå så fort…
En groda under soffan en fredagkväll…sådär…
Oj du..vilken spännande kväll med inomhusjakt. Den skulle jag velat se.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Känner mej nöjd nu men så löjligt fånig när den kom in, som när man ser en mus och inte kan låta bli att iiiiiiiiiiiiii. Egentligen varför, de kan ju inte göra så mycket men hade väl mest ingen lust att dela kudde med den.
Kanske var det en vacker prins!
För några år sedan satt jag och tittade på tv och rätt som det var flög något snabbt över mitt huvud. Det tog en stund innan jag fattade att det var en fladdermus.
Jag provade att väcka min man som den kvällen hade tagits sig några whiskey och somnat tidigt. Det gick inte att väcka honom och få hjälp.
Under natten dök fladdermusen över oss i sängen och i sängen låg en katt och provade att fånga den när den dök. En annan katt låg på golvet och passade på den när den korta stunder flög ur sovrummet.
När jag äntligen somnat på morgonsidan satt den uppe på en balk i taket och min man öppnade dörren. Vad gör då den armade fladdermusen? Jo, den flög ut direkt vilket den inte gjorde kvällen innan då jag provat. Precis som om den skulle retas med mig.
Mitt hjärta slog också lite fortare den kvällen och natten ska jag säga!
Visst är det härligt på landet 
Vi får in paddor, fladdermöss, svalor och sånt vi med. En kväll skutta en liten harpalt in…
#7 En harpalt..va fränt! Nu blev jag avundsjuk! 
#8 Hahaha..ja det var en syn för gudar…Vi satt och kolla på TV och hörde nåt obekant ljud…Katten som låg i mitt knä for upp med ett tjut och reste ragg så det stog härliga till..Den lilla harpalten skutta in, såg sig omkring, vände och skutta ut igen…
Katten fick giraffhals då han titta efter palten, så smög han iväg efter, ålade som en gul taggig matta på golvet..hahaha..så komisk…
Så gick jag och titta var haren tog vägen, då stog de på gården och såg sig om….Katten tvärvände och rusade in med ett väs, så satte vi oss och klla TV igen..Ordningen återställd…
Fåglar har jag haft inne, som flugit in genom fönstret. Svettigt värre att få ut dem med alla katter klättrande runt för att få tag på dem.
En gång kom grannens get in och vi fick baxa för att få ut den igen.
#0 Shar…Jag skulle ha velat vara en flyga och kolla på din jakt efter grodan..
Ni andra har haft roliga besökare med, utom fladdermös. Jag hade besök av en fladdermus under min täcke när jag var 12 år. Den räckte för mig…
*skratt'
grodor är *söööta*..
jag tror hon stannade kvar lite extra länge för hon var så imponerad av dina hopp o skutt… :- )
nå´n groda har jag inte haft innohus i sverige..
däremot i en (fast)campinghusvagn i australien,
någon hade stoppat ned en stackars groda i "redaburkarna" under skåp ovan diskbänk,..lite överaskande att se ett par stora ögon titta tillbaka …
å det är kanske bättre att ha en pigg groda under soffan..
än hitta en "döende" groda en tidig lördagmorgon I soffan.(?)
penke
Ja det har jag varit med om en gång eller fler att en fågel flugit in i ett hus jag bodde i, men den kom ut igen iaf :-)

Tänkte dra igen dörren tidigare ikväll men sen så kom jag fram till att sannolikheten att den kommer och hälsar på ikväll igen nog inte var så stor…
Men jag har bunken framme ifall att…. funderade ett tag på Gevalia men den vill nog inte ha en kopp, lite sent för det..
Kram
#15 Den kommer nog inte när du väntar…den kanske gillar att överraska och se din reaktion…igen…
Kram. pirkko.
#15 Det med Gevalia var kul, den kanske hellre vill ha en insekt.
Jag har kattor som dödat både ekorre, ödla, hermelin bl a och burit in i sängen och det är inte så kul det hellerm ganska äckligt….