Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 713 ggr
fibro
0

Beroendeframkallande

Har man en gång kikat i LK är man fast!

Det är som ett beroendeframkallande gift (trevligt gift), man bara måste in igen, flera gånger om dagen helst..

Have A Nice Day 

Cristine
0

*Fniss* jätteroligt för oss, hoppas fler än du blir beroende!Flört

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

solblomman47
0

Cristine du vet att jag redan är beroende.*s*

Min älste son o man har t.o.m. sagt att jag skulle få dataförbud eftersom jag inte kan vara ifrån datorn.

Nu när vi var på semester kändes det konstigt att inte få vara med er och när jag kom åt en dator var jag in och kollade hur ni hade det.

LK är bäst inga bråk och dumheter här, bara god samanhållning.

Kram Solis Flört

Cristine
0

Jo jag har fått för mig det SolisGlad

Det var tur att Maggan öppnade denna sajt åt oss, då vi var ute och sprag i korridorerna ett tag innan hon förbarmade sig över oss.

[GunillaF]
0

Jag känner på samma sätt. Måste titta in här ofta. Glad

Roligt att det inte är en massa bråk.

Hoppfull
0

Håller med! Har fått nog av tjafs på flera sajter och avstår från att skriva där numer, förstår inte glädjen i att hålla på så!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Sisa]
0

Jag kan inte annat än hålla med. Har provat en del andra sajter, och träffat så många underbara människor. Det gör att det är svårt att byta… Gråter

Har inte varit med här så länge, men detta verkar vara en jättetrevlig sajt, där man kan skriva om vad man vill. Ibland är det ju så skönt att "skriva av sej", få lite respons och veta andras åsikter. Jag tror jag hamnat rätt, eller? Obestämd

Tack alla Ni som håller i detta och för att jag får vara med, för visst är det ett beroende, men ett härligt sådant! Glad

Livskvalitetkramar från Sisa.

evrekaw
0

Ja visst är det beroendeframkallande…

#5 Ja tyvärr finns det sådana som bara bråkar och träter i trådarna. Egentligen tycker jag mest synd om dem… Jag menar… Om man har sådant självhävdelsebehov att man trampar på lik… Tja, då är det inte en lycklig mänska bakom tangentbordet…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Hoppfull
0

#7 Visst är det så! Jag har helt slutat att skriva på flera ställen.

Men jag har även svårt med alltför mycket tramsande och när värdar eller medisar är nedlåtande och småelaka mot medlemmar… samtidigt som de bestämt hävdar att det bara är på skoj och att man måste ha humor för att vara där… Fast smaken är ju som baken, de som trivs med sådant har ju hittat sin plats medan jag då går till andra ställen Glad

[GunillaF]
0

#6 Så klart du har hamnat rätt Sisa! Glad

Vi tycker att det är så roligt att driva den här saiten tillsammans med er alla trevliga människor!

Diskutera kan vi göra… men bråka och tjafsa…ALDRIG!

Kram på er allesammans

evrekaw
0

#8 "Suck" vet att jag är en obotlig optimist… Har så svårt att ta åt mig när vissa är nedlåtande eller liknande. Jag menar… De känner inte mig så väl. Jag känner inte de som är på sajten fullt ut heller.

Att bete sig så där illa… Tja, jag tror det är någon som inte är i balans…

[Sisa]
0

# 7 # 8

Kan man inte bara nonchalera dessa "knäppgökar". Om man väljer att lämna sajten, kanske man ger dom rätt, eller?

Jag tycker man ändå ska stanna kvar, om man trivs. Och som jag upplevt det, får man så mycket stöd av andra medlemmar,  dom som är seriösa, blivit ens vänner och vill att man stannar.

Kramiz

fibro
0

Jag har oxo gått ifrån vissa sajter…tycker det är så pateiskt av vuxna att typ mobba andra…sandlådenivå…

Tur det finns en sajt för nästan alla…..

evrekaw
0

#11 Jo så är det nog… Varför bry sig i dem… Jag fokuserar på det som är bra i stället.

Soffe
0

Ja jag kan ju inte annat än hålla med er :-) Här trivs man som fisken i vattnet :-)

Cristine
0

Jag förstår inte dessa som måste svara dessa troll eller be dem lägga av. Det är som att ge bensin till en bil, så länge den fylls på så går ju bilen.

Hoppfull
0

Tja, för min del så blir ju sajten som helhet ointressant om inte värden och medisarna kan visa respekt för mig och mina åsikter. Givetvis så länge jag själv visar respekt för deras åsikter, Då kan ju innehållet på sajten vara hur intressant som helst.

Men jag håller helt med i dina tankar evre, människor som har svårt att visa andra respekt och istället bara envist hävdar att det är den andre som uppfattat det så, eller som själv är orsak till att den blir behandlad på det sättet, är förstås inte en mogen och balanserad människa.

Det är en klassiker bland den typen tycker jag, att man alltid lägger ansvaret för hur man själv beter sig på andra. Det är aldrig någonsin man själv som behöver tänka efter på hur man är och bemöter, utan alltid alla andra som ska…

Man kan ju möta människor som beter sig underligt men gör man samma sak tillbaka själv är man ju på precis samma nivå själv Förvånad

Soffe
0

#16 Håller helt fullständigt med dig Hoppis!

evrekaw
0

Jag tycker det är jättekul att spela korkad när någon är elak. Jag ber vederbörande förklara hur han/hon menar då jag menar att jag inte riktigt förstod…

De brukar få lite småjobbigt att förklara sig. Antingen kommer en bortförklaring eller ännu ett påhopp… Men, då vet man ju att denna/denne slutar man bemöta…

Man ger inget mer bränlse till brasan…

Shar
0

Jag har verkligen backat och inte skrivit på jääätte länge, har så svårt när det blir otrevlig stämning men här är det soft så Hej alla och hoppas ni har haft den sommar ni har önskat!!!

Kramar Shar

[Jeremina]
0

#0 Jag håller med men jag har sådana problem med internetuppkopplingen så jag kan inte skriva nästan någonting…det är såå frustrerande!

Stämningen här är helt sagolikt bra! Flört

[GunillaF]
0

#19 Välkommen tillbaka Shar. Roligt att se dig. Här är det aldrig otrevlig stämning!Glad

Shar
0

#21 Tack, och det ÄR trevlig och avslappnat här och det är så skönt!!

[MargaretaA]
0

Ja visst är det härligt att få vara beroende av något som är giftfritt, ofarligt och gratis Flört

fibro
0

#20…Det lilla är gott nog…Flört

Cristine
0

Hi Hallo Shar!

Shar
0

Hej Christine!!!!

Åh är precis hemkommen från jobbet men tog gräsmattan i förbifarten ( är det ett sammansatt ord egentligen) och med tanke på giftfritt och ofarligt så funderar jag på ett glas rött så här för att fira fredag….

Mmm känns som en bra idè även efter lite eftertanke.

Skål och trevlig helg!!!

[Jeremina]
0

Jag blir så irriterad på att det blir en massa fel för mig här på iFokus. Först kan jag inte lägga in bilder, lyckades med en.

Sedan försvinner mitt iFokus plus och avataren blev liten och inkorgen full. Men jag har betalat abbonemang till i oktober.

Nu har jag pm:at  Johan på Support om det, få se vilket svar jag får. Det verkar som jag inte ska vara på iFokus alls…snyft! Obestämd

fibro
0

#27..DET SKA DU VISST DET VARA….PUNKT. Ska bara skita sig mycke och ofta först…Obestämd

[Jeremina]
0

#28 Okej…måste skratta! Jag tänker inte ge upp men det går så tungt och trögt allt på internet just nu. Men det blir nog bättre..Glad

Cristine
0

Lugn Jeremina..jag trodde jag satt och skrev här och när jag tittar upp är jag inne på Hockey!

Igår var jag inne på ångest!Tungan ute

[Pirkkolino]
0

#29 Jeremina…allting som känns vara dåligt och jobbigt…kan bli bara bättre. Glad Tänk vilken lycka att veta att saken är så.

Branneli
0

Denna "sida" är absolut trivsam Flört!!

Det är alltid intressant att få ta del av varandras erfarenheter & "tyckanden" i diskussioner.

[Jeremina]
0

#30 Hur gick det till då?

chik
0

Ja men så är det.

Man får stål sätta sig o inte hamna vid datan…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

Har ingen aning, ofta när jag sitter och skriver så hoppar den över till en annan sajt och jag får börja om från början med att skriva!

fibro
0

Pulling My Hair Out

Snacka beroende…jag fick ju abstinens i morse, färdig att slita av mig håret!!

Svettig, skakig, gråtfärdig försökte jag komma in på LK, men nåt var fel så det funka inte…Gick av och till datorn varanan minut hela förmiddan. Skulle sen köra hem barbarnet, var tvungen ta med laptopen!! Helt jädra makalöst - måste sluta med detta…  

AnnL
0

Kan bara hålla med. Detta är den första sajt som jag varit inne på som jag bara måste kolla varje dag, annars känns det som något saknas. Flört

Har också slutat att skriva på andra sajter för det är bara tjafs, hugg o slag.  Rynkar på näsan

Nej detta är en sajt där man känner att jag kan vara den jag är och alla respekteras. Cool

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

aggeelin
0

Visst är det beroendeframkallande att vara här… men nu har det krånglat sen igår så jag har haft lite abstinens…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Jeremina]
0

#37 Håller med allt du skrivit nu……Flört

aggeelin
0

#37, 39… javisst så är det… Skrattande

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet