Energi?
Tror ni att det är fullmånen som ger mig såå mycket energi och sådan lust att skriva?
Säkert… 

Alldeles säkert!
Så bra att du jobbar på Jeremina!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag tror att en del tror det. Jag själv kan inte tro att jordens satellit/drabant skulle ha någon mer eller mindre påverkan för att den är helt solbelyst.
Vilken ide´spruta du är!
Absolut, har precis varit ute och beundrat vår vackra måne ! Ska nog ut en sväng till innan sängen 
Amor Vincit Omnia
Jag tror jag ska väcka henne på mornarna kl 6 Gunilla!
Den påverkar vattnet Peter!
Vi har 90 % vatten i kroppen.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
#6 Jag känner av just detta med vattnet i kroppen….
#6 Ja den påverkar vattnet genom sin gravitation och är därigenom också helt och hållet nödvändig för klimatet genom vändkretsarnas rörelser, men … detta sker oavsett om månen är fullt solbelyst eller ej.
Av samma skäl menar jag att månens fysiska påverkan på Jorden och alla dess system inklusive våra kroppar knappast skiljer sig för att den är fullt solbelyst jämfört när bara en strimma är det.
Månen avlägsnar sig från Jorden och det finns redan planer på hur man skulle kunna knycka en av Saturnus månar (planeten har 60 st).
Jag brukar säga att jag blir Mångalen! 
Det tror jag bestämt…
Jag blev påverkad av fullmånen när jag var yngre. Då hade jag ofta svårt att sova. Numera har jag inga såna besvär.
Men peter du kan fråga polisen eller sjukhusen - de kan vittna om att de får mera jobb vid fullmåne.
Jag har också noterat att tjafs och diskussioner på olika forum ofta brukar byggas upp några dagar innan - för att kulminera vid fullmåne. Det är lika kul att observera varje gång 
#11 Jo men det har väl inte med några rent fysiska faktorer att göra utan rent mentala och som jag tidigare har beskrivit är min övertygelse att nästan allt sånt sker inuti ens eget huvud, inte utanför.
Man kan kalla det självsuggestion eller vad man vill. Det kommer inifrån, det är vad jag menar.
Det var så svårt att somna inatt……månen lyste så vackert och snirklade sig in i vårt sovrum………
Jag tror att det är både fullmånen och du själv Jeremina :-)
#14 Jag är ju som jag är men jag älskar att ha denna energi…..
#15 Låter positivt och bra :-)