Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 647 ggr
[GunillaF]
0

Tålmodig?

"Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom".

/Margaret Thatcher

Cristine
0

Hi hi ja så kan man också säga, och hon fick nog för det mesta sin vilja igenom järnladyn. Stackars Dennis.!

Jag brukar få min vilja igenom, men inte är jag tålmodig. nej fy!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

fibro
0

Tålmodig är jag …oftast…men får inte alltid min vilja igenom ändå…

Soffe
0

Hehe.. Tålamod saknas emellanåt, men envis som attan kan jag va..

Moder-Jordhen
0

Tålmodig men tvålfager?

Hoppfull
0

Jag är oftast väldigt tålmodig, men när människor inte lyssnar på vad jag verkligen säger utan går på om sitt (ofta försök att övertyga mig till deras åsikt) kan jag tappa tålamodet.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

tilja65
0

Tålmodig stämmer in på mig som yrkesmänniska. Det får jag alltidhöra från andra. På hemmaplan kan det däremot vara så att jag ibland tappar tålamodet, men mycket sällan gentemot mina barn…

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

[rore]
0

Jag är precis likadan. Detta fenomen kan verkligen få mig att tappa humöret fullständigt.SkämsFoten i munnen

Så energikrävande.*torkar svetten ur pannan*Skrikandes

samtidigt som jag tycker att det är respektlöst att inte acceptera en annan människas åsikt. Utan bara mala på. *uschligt* Det är vad det är!

Hoppfull
0

Mmm, alla måste ju få tycka som de vill… bara det gäller mig med Skrattande

[rore]
0

Skrattande*nickar instämmande*

Hoppfull
0

Måste nog oxå säga att det som Margaret Thatcher beskriver i citatet i TS skulle jag nog snarare beskriva som uthållighet och envishet än tålamod… men det är ju jag det Oskyldig

[Sisa]
0

5 skedar Tålamod

1 sked med gräl

**Tre gånger dagligen, Omskakas väl !
**

Ett recept värt att prova…..  Skrattande

Sisa

Toyan
0

God middag allihopa!

Jag är tålmodig och väldigt envis, min envishet gjorde min mor rätt ilsken ibland när jag var tonåring men jag har haft god nytta att vara envis många gånger.

[MargaretaA]
0

Envis ja - har jag bestämt mig för något så ger jag mig inte förrän jag får som jag vill.

Tålmodig nej - som Hoppfull säger i #5 - då går jag. De får hålla på utan mig Flört

Moder-Jordhen
0

Vad jag insett, är att tålamodet växer med stigande ålder. I alla fall för min del… Vad tycker ni?

[GunillaF]
0

#14 Joo, jag har också fått mycket bättre tålamod med åldern.

tilja65
0

Vet inte riktigt… för mig stämmer det inte… för min del tror jag mer att det hänger ihop med var någonstans man befinner sig i sin andliga utveckling :-)

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

[MargaretaA]
0

ja med vissa saker, som med karlar och små barn - men med andra har det faktiskt minskat - med energitjuvar till exempel - dom göre sig icke besvär i mitt liv längre SkrikandesObestämd

Mads
0

Med vissa saker har jag ett enormt tålamod som tex på jobb och ja ganska förbaskat bra med sonen också tycker jag, men inte med allt som tex köer på bank och sånt…ah nä…då går jag och gör det en annan dag Flört

Amor Vincit Omnia