Skratt.
När jag slutar skratta, ja då är jag död.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jaa, men jag hoppas och tror att jag får skratta även på andra sidan!
Ja, vem vet vad som finns på andra sidan…kankse enbart skratt
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Skratt, fysiologisk process hos människor som kännetecknas av en rad hastiga ut- och inandningar tillsammans med rytmiskt växelvis spända och avslappnande stämband som tillsammans ger upphov till ett karaktäristiskt ljud.
Skratt kan utlösas av en mängd olika händelser, vanligen efter att personen blivit exponerad för ett skämt eller någon annan form av humor, men skratt kan även uppstå av glädje, lättnad, nervositet eller andra sinnestillstånd. Skrattets funktion är osäkert, men mycket tyder på att det är ett sätt att signalera samhörighet inom grupper av individer. Liksom gäspningar har skratt en smittande effekt.
Skrattet är individuellt och varierar från person till person. Skrattet är en spontan kroppslig reaktion på sådant som personen uppfattar som lustigt. (Se även humor.) Rent anatomiskt sker skrattet genom konvulsiviska sammandragningar i buken vilket producerar stötvisa luftströmmar genom struphuvudet, glottis och stämbanden. Det sägs att ett gott skratt förlänger livet, men det finns inget vetenskapligt stöd för påståendet.
/Wikipedia
Skratt är både glädjande och befriande :-) Men eftersom man inte skrattar precis hela tiden dygnet runt så dör man ju inte för det..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det här är bland det bästa jag kan titta på om jag känner mig "nere" och vill skratta en stund!
Ja den e ju för goe :-)