Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 535 ggr
[rore]
0

Nyfiken

Undrar vad det är som får era hjärtan att svämma över och vad det är som ger era liv flow?

Är det något som sker helt oväntat eller måste det till yttre faktorer?

Soffe
0

Healing och Djur Glad Mer kommer jag inte på just nu.

[GunillaF]
0

#0 Kärlek…. vänskap….

Flow -Det beror på vad det är för situation…

Men för det mesta räcker det med kärlek till -och/eller utmaningen/tillfredsställelsen för att jag ska känna flow..

( http://sv.wikipedia.org/wiki/Flow )

[MargaretaA]
0

Kärleken till de nära och kära kan få hjärtat att svämma över.

När det gäller flow vet jag inte riktigt… jag tror det funkar bäst när jag är fri från yttre faktorer/störningar… och det kan vara rätt svårt att få till,,,,

[rore]
0

Jag håller också med om att kärleken till nära och kära får hjärtat att svämma över.

Men sen finns det stunder som bara är.

När jag ser en liten fjäril,/ nån liten växt/ eller i stort sett vad som helst, av det lilla i livet ,som fullkomligt bombarderar mig med possitiv energi och hjärteroten svämmar över av att det lilla kan vara så enormt stor slaget.

Blev dety flummigt nu kanskeObestämdFlört Hoppas ni förstår vad jag menar.

Maria
0

Mitt hjärta svämmar över för familjen och så djurungar….Glad

/Maria

Hoppfull
0

Jag håller nog med dig rore, ibland så bara överväldigas jag av lycka utan att det finns en påtaglig anledning på samma sätt som barnen eller liknande.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Mirjami-78
0

Kärlek till mina barn……

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För mej är det naturligtvis familjen också, men jag kan lägga mej vid myrstacken och titta på hur de arbetar de stackarna, vilket slitsamt liv, då svämmar mitt hjärta över eller när jag ligger ner i gräset nära rosen som ska få växa vilt över stenmuren och känner doften från den och alla mina katter kommer och lägger sig bredvid. Då är mina känslor på topp,det finns så mycket så jag sätter stopp här.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[rore]
0

Christine, vilka vackra rosor. Växer de hemma hos dig?

tilja65
0

Kärleken till familjen naturligtvis och speciellt då jag ser min son skratta eller då jag betraktar mitt lilla barnbarn som är full av bus Glad

Sedan finns det heliga stunder då tid och rum nästan står stilla och det är när jag lyckas nå under skalet på de av mina elever som är speciellt taggiga och som man har extra svårt för att få kontakt med. Först när denna kontakt och samstämmighet uppstår är grunden för ett utvecklande samarbete lagd.

Kan i och för sig hitta fler stunder då hjärtat svämmar över, men detta får räcka för stunden Flört

Med ljus och kärlek... Tina

www.harmoniqa.se

penke
0

Livet,universum och allting…

*Flow* tycker jag mer är något jag ..kliver in i,
eller som kommer ikapp mig när jag slutar stressa

det är då jag har lättare att *se*..de små fjärilarna ,njuta av en vindbris *ler*

penke

[rore]
0

*ler tillbaka*

Jo så är det nog.

[Sisa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då människor- och även djur- lyckligt återförenas, efter att av olika anledningar

kommit ifrån varandra.

Sisa

Cristine
0

#9 Jo, de får växa vilt i långräset inte i någon rabatt, där har jag andra rosor. Jag har en lång stenmur mot vägen och där får de klättra och slingra sig bäst de vill. Har även en till som nyss har blommat för fullt men nu ser jag att den kommer tillbaka. Jag har också satt en kaprifol så det är meningen att hela röset ska bli klätt av blommor.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[rore]
0

Åh. sagoliktGlad

Mads
0

Min son på 19 månader när han imorse kallade på sin mamma och jag kommer in i hans rum och så står han i sin spjälsäng med ett stooort leende på läpparna och säger : Dansa mamma, dansa ! Så jag startar hans radio som står precos vid dörren och så dansar vi. Kärlek & härlig energi !

Amor Vincit Omnia