Tråkmånsar.
Det finns ingen värre tråkmåns än en klyftig tråkmåns
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det håller jag med om… 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Håller med jag också=)
Människor som är humorlösa och tar sig själva på alldeles för stort allvar jag tråka ut mig lite 
Amor Vincit Omnia
Förstårintefrågan????
Lena.P är jag i verkliga livet.
#4 En tråkmåns är ju tråkig redan från början,men är han duktig i t.ex fysik och ska berätta för dej om sina arbeten så blir han ju ännu tråkigare, eller hur.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
På skämtsamt sätt kan jag kalla någon som tråkmåns…men på allvarligt tycker inte jag kalla någon som tråkmåns eller på något dylika ord. För att alla människor har olika sätt att berätta om saker och ting. Om jag nu själv bli uttråkat av någon, väljer jag bort att lyssna med "båda öron"….För att andras sätt att uttrycka sig kan inte jag ändra på och på andra sidan en "litet tråkmåns" kan leva även i mig, precis som i flesta människor….

Usch ja, en sån finns i bekantskapskretsen, älskar att höra sin egen röst och skryter om hur duktig han är på sitt jobb, ska man tro honom så kommer det att gå åt pipsvängen med hela firman den dag han slutar.
Numera hälsar jag bara och undviker längre samtal om vi råkar ses, har en känsla av att han fattat vad jag tycker, ser så ut på blickarna jag får ibland..skönt.
Förstår inte hur hans trevliga fru står ut med hans malande, hon måste få skavsår i öronen stackarn.
En tråkmåns är i mina ögon en person som bara talar om sånt som inte intresser mig - sen spelar det ingen roll om h*n är klyftig eller korkad.
Dom värsta är givetvis dom som bara talar om sig själva. 
#8 Absolut medhåll. Jag röjer snabbt bort såna om de dyker upp i min sfär. Det finns några i famijen på lite avstånd, men jag behöver aldrig träffa dem.
¿ men,är det klyftigt att vara en tråkmåns ?
socialt …
däremot tycker jag det är "viktigt" att ha det tråkigt ibland ..
både som kontrast..och som ..fördjupning av livet
(livet vore verkligen tråkigt om det bara var ..solga dagar)
..OCH,det är när man har tråkigt,fantasin sätter fart :- )
penke
Svårt det här. En som är tråkmåns för mig kanske inte är det för Dig. Kan det kanske bero på ev. gemensamma intressen.
Var rädda om varandra
När jag varit på "kalas" har jag ibland suttit bredvid någon som vet allt och som bara pratar om sig… inte så roligt
. Det gäller att inte bli en tråkmåns själv…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet